2 veckors semseter, vad ska hittas på?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2010

2 veckors semseter, vad ska hittas på?

Fick just 2 veckors semester och jag är redan uttråkad.

Lust o hitta något projekt att göra. Men vet inte vad.. Hittar inge kul/billigt på nätet som skulle vara kul o hålla på med.

ge mig tips tack.

Chassi: H2 | Processor: Intel i7 2600K 4.4Ghz | Corsair 8GB (2x4096MB) 1600MHz VENGEANCE | 2st 120GB SSD, Kingston HyperX (raid 0) | Grafikkort: R9 290X | Nätaggregat: Fractal Design Newton R2, 800W modulär | Tangentbord: Dell SK-8135 | Mus: Logitech MX518 | Musmatta: Sweclockers Qpad| Skärm: 2st 25.5" asus

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trollhättan
Registrerad
Dec 2005

Städa lägenehten? om du bor själv så den blir helt clean, annars åk och lägg dig på stranden och bara njut av livet

Corsair CX 750W || ASUS Z170-A || Intel Core i7 6700K || Cooler Master Hyper 212 EVO || Corsair Vengeance 16GB DDR4 3000Mhz || ASUS GeForce GTX 970 4GB Turbo || Samsung 850 EVO 250GB ||

Citera för garanterat svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2010

jo, kanske ska försöka sola bort bondebrännan xD. Men är så sugen på något fint projekt!

Chassi: H2 | Processor: Intel i7 2600K 4.4Ghz | Corsair 8GB (2x4096MB) 1600MHz VENGEANCE | 2st 120GB SSD, Kingston HyperX (raid 0) | Grafikkort: R9 290X | Nätaggregat: Fractal Design Newton R2, 800W modulär | Tangentbord: Dell SK-8135 | Mus: Logitech MX518 | Musmatta: Sweclockers Qpad| Skärm: 2st 25.5" asus

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lite överallt
Registrerad
Jan 2003
Skrivet av Gathor:

jo, kanske ska försöka sola bort bondebrännan xD. Men är så sugen på något fint projekt!

Sola bort felbränna kan ju vara ett projekt i sig.

Tejpa "Sweclockers" med eltejp på ryggen och lägg dig i solen. Det är nog ett projekt som uppskattas här.

Spelar RB6 Siege, PUBG, Rimworld och lite annat smått o gott.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
/home@Trollhättan
Registrerad
Apr 2004

sista minuten nånstans valfritt i världen, gör de som ett projekt. ... att bara njuta av din ledighet?

Irish today, hungover tomorrow

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tullinge
Registrerad
Jun 2005

min semester har inte börjat än men börjar kännav mig väldigt trött så jag kommer sova VÄLDIGT mkt den första veckan känner jag. njut av din ledighet genom att för en gångs skull inte göra någonting :).

nu när du har tid kan man kanske dra igång något lite större projekt som man annars kanske inte skulle orka med?

balkong och kalsong fylla är en klassiker

Ryzen 1700 @ 3.89ghz, Palit GTX 1080 GR Premium

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Dec 2009

Själv har jag haft semester över ett åt nu:P Börjar bli lagom rastlös haha.

Caselabs Merlin SM8 - 4,5 GHz 5820K - Asus x99 pro - 2x Evga GTX 1080 FTW 2152 MHz- 16 GB Dominator Platinum 2800MHz - Samsung 960 1TB pro - wb red 4tb 2x - Evga supernova g2 850 - Custom loop

Instagram

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlshamn
Registrerad
Jan 2008

Sola, bada, dricka pilsner och grilla brukar vara ganska klockrent på semestern. Det är så en typisk semesterdag ser ut för mig.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Stockholm såklart!:)
Registrerad
Maj 2009

Lite idéer:

a) välj ett språk
b) lägg upp en studieplan och se "how far" du kan pressa dina hjärnceller (inte menat som något elakt:)) till att lära dig så mycket som möjligt på två veckor. Och du ska kunna det du lär dig.^^

Eller så kan du:

a) lära dig spela ett instrument.:) Själv rekommenderar jag munspel, för att det är så jävla kul men även för att jag spelar instrumentet.:)^^

Eller så kan du:

a) du kan städa lägenheten (och i mån av ekonomi) även inreda den, men se till att städa den noggrant d.v.s. göra en vårstädning (du vet det husfruarna gjorde förr då man städade precis ALLT från golv till tak) tills att blänker
b) se över vilka områden (kök, vardagsrum etc.) du tycker, efter städningen, kompletteras: kanske behöver du nya/andra glas, något bestick som saknas, något köksredskap du skulle behöva etc.

Allt detta kanske inte låter "så kul" (men du kan ta något annat inom dina intressen istället för språk) men jag tror att du kan få kul om du verkligen sätter dig ner med en plan och gör något av förslagen!:) Fördelen med lägenhetsprojektet är ju att du har "allt på plats" när du börjar jobba och jag inbillar mig att om du lär känna din lägenhet kommer det även vara lättare att städa under den tiden av året du jobbar.^^

My EnKrona!:)^^

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2007
Skrivet av Gathor:

Fick just 2 veckors semester och jag är redan uttråkad.

Res runt några dagar och se Sverige utanför städerna riktigt trevligt faktiskt :).

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2010

projekt 1 klar. Ute stereo. ^.^ bilder kommer