Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Onoff begärs i konkurs

Permalänk
Melding Plague

Onoff begärs i konkurs

Butikskedjan Onoff blir det första stora offret i den hårt konkurrensutsatta hemelektronikbranschen. Styrelsen ser ingen annan utväg än att begära företaget i konkurs.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Inte helt otippat kanske.

Permalänk
Medlem

nu blir det snart billigt där då utförsäljning ^^

Permalänk
Medlem

Ja men se där ja! Det var ju på tiden, dålig service och dyrare än många andra!

Visa signatur

| Fractal Design R | Corsairs 850W | Gigabyte Z270-P | i7 7700K OC 4.6GHz| Noctua NH-15D | Corsair Vengeance 16GB (2 x 8GB) DDR4 3000MHz | 750 GB SSD, 2 TB HDD| ASUS GTX 1080 Ti |

Permalänk

Det var alltså därför det var rea ...

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Hjälpsam

Hoppas inte för många blir drabbade garantiproblem efter detta fallet.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

nooooooooo

Fast det är svårt att konkurrera

Visa signatur

Utvecklare (Technical Director) / Delägare - Björnmamman

Permalänk

Tråkigt för dom men gör dom lite utförsäljning för en billig peng så blir det bra för mig.

Visa signatur

Silverstone Raven RV02B-W | Fractal Design Tesla 650W 80+ | Asus SABERTOOTH P67 | Intel Core i5 2500K 3,3GHz | Corsair 2x4GB 1600MHz XMS3 | Corsair SSD Force Series 60GB | Noctua NH-D14 | Gigabyte GeForce GTX 570 OC 1280MB | Asus Xonar DX

Permalänk
Avstängd

/care

Förjävla tjurig personal gillas inte.

Permalänk
Medlem

Gött! Dom är/var så jävla dyra! Och uppkäftiga och dålig service! Enda positiva är väl feterean som komma skall!

Permalänk
Medlem

Ganska stor smäll de där... Tråkigt för de som arbetar på OnOff så klart. Rätt hård konkurans när den sänker ett så stort företag.

Visa signatur

Har en tyst dator.

Permalänk
Medlem

efter alla bråk man haft med onoff så kan jag inget annat än skratta!

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Enda jag har köpt på Onoff är en iPod. Då var jag tretton år gammal och visste inte bättre.

Ska dock hålla koll efter utförsäljningar!

Visa signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Permalänk
Medlem

inte oväntat dom har aldrig varit särskilt billiga... dock så har dom funnits överallt rättså många lokaler som kommer stå tomma..

Permalänk

Inte haft så mycket att göra med OnOff själv men alltid trist med "stora" företag som går i konkurs.
Mindre konkurrens på marknaden e ju aldrig bra för konsumenterna.

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem

OH SNAP!

Hoppas på utförsäljning till hutlöst billiga priser, så kanske man kan plocka hem en annan datorpryl eller två.

Permalänk

När det inte ens står på Expressen måste ni ha bra källor

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk

Så går det

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Nytt artikelnamn:-> Bara Off för OnOff.

Permalänk
Medlem

Lite oväntat faktiskt...morsan köpte sin HP Pavilion 2004 med AMD Athlon 3400+ och Geforce FX 5200 för nästan 17.000 på OnOff

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Jag kommer sakna Onoff, jag gillade verkligen deras unika koncept med dåligt utbud, dålig service och höga priser.

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk

OnOff har alltid varit dyrare än alla andra och otrevlig personal. Synd för de anställda och dåligt för konkurrensen.

Visa signatur

"De är ju subjektsformen, dem är objektsformen.
Om man inte förstår skillnaden bör man använda dom."

Permalänk
Hedersmedlem

Väldigt synd för alla som jobbar där, men det är ju en tuff bransch. Inte direkt oväntat att någon av de stora skulle gå i graven snart. Någon som vet om de kommer sälja ut varorna till oss vanliga dödliga, eller säljer de sina lager till andra företag?

Permalänk
Medlem

sjukt :S

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Medlem

Tråkigt, mycket jobb som försvinner. Fast antar de flesta 12 årringar inte här kan tänka så långt.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk

Inte så oväntat kanske. Frågan är vilken stormarknad som ryker härnäst, för det finns fortfarande överkapacitet.

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk
Medlem

Det här hade jag inte väntat mig, men ska bli kul att gå dit nu under rea

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Avstängd

Rean har väl redan varit? 25% på allt i butik i helgen som var.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Hoppas inte för många blir drabbade garantiproblem efter detta fallet.

Går ju faktiskt vända sig direkt till tillverkaren, tyvärr är många alldeles för bekväma och lata för att inse att det många gånger går snabbare!

Visa signatur

Jag gillar hårdvara.
Jag gillar spel.
Jag gillar teknik.

Permalänk
Medlem

Först netonnet som gick till SIBA och nu är ONOFF borta. Var väl bara en tidsfråga.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro