Datorn startar inte!

Permalänk
Medlem

Datorn startar inte!

Hej.

Min dator vill inte starta och beter sig allmänt konstigt. När jag försöker starta datorn startar bara processorfläkten och systenfläkten, men ingenting annat händer. Den röda lampan (HDD LED) lyser konstant, istället för att blinka som den brukar. Det hörs heller ingenting från hårddisken, så den verkar aldrig börja jobba, Inte heller cd läsaren blinkar som den brukar vid uppstart.

När jag provade att ta ut IDE kablarna ur hårddisk och cd läsare så jobbar/blinkar de båda enheterna som vanligt.

Jag har provat byta ut kablarna, samt kollat att alla kablar sitter fast och sitter rätt, men inget verkar hjälpa.

Finns det någon som vet vad detta fel kan bero på?

-Gustav

Permalänk
Avstängd

EXAKT samma sak hände mig. Jag har fortfarande inte kommit på nån lösning nu 2 månader senare.

Visa signatur

//hfk3k

Permalänk
Medlem

Oj! Det låter inte lovande....

Vad har du provat för felsökningar?

-Gustav

Permalänk
Avstängd

Den var 3.5 år gammal när den pajade. Det här hände:
Jag surfade på icq.com när min skärm plötsligt får massor av konstiga linjer över sig, jag trycker på stäng av knappen inget händer jag håller in den i minst 10 sek inget händer jag drar ut elsladden stoppar in den igen mystiskt nog startar den direkt utan att jag trycker på avstängningsknappen jag får ingen bild fläktarna går i gång men det kommer ingen bild jag provar att sätta in skärmsladden i andra grafikkortet inget händer. Hmm........

Visa signatur

//hfk3k

Permalänk
Medlem

testa att byta ut del efter del ?

jag tycker det låter som precossorfel

Visa signatur

P5N-E SLI | Intel E7200 | 2048 MB DDR2 | GeForce 7800GTX | HP 24" |