Ace of Sweden lanserar datorlådan STAC4 med nätaggregat från FSP

Permalänk
Medlem

ACE gör många prisvärda produkter, dock så blev deras nätagg inte något vidare så de gör helt rätt av att använda sig av ett kvalités nätaggregat. Dock så ser lådan ut som en OEM-HP Dator, men men.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Nog för att jag tycker ACE förtjänar en hel del skit för sina nätagg men jag tycker folk överdriver lite här.
Enligt mina erfarenheter har dom hyfsade budgetgrejer i övrigt.
Och att dom nu kör på FSP-agg istället tycker jag det är ett ganska attraktivt val som budgetchassi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sodapop:

Ojdå, inte illa! Tillbaks på budget-tronen då! 600 kr för chassi och nätdel (som inte sprängs!)? Grymt bra!

Där nätagget ser ut att kosta ungefär lika mycket separat som det gör när det sitter i det här chassit. Spännande.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av aluminium:

Brandade OEM-möss, inte Ace som tillverkar dom

De lär inte tillverkat aggen själva heller för den delen. Ska man skylla det på tillverkaren eller Ace. Lite av båda tycker jag iaf.

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Medlem

Vem vill ha Ace of Sweden, nej usch

Permalänk
Medlem

Jag ser inget som helst nyhetsvärde på produkter från Ace of Sweden och förstår verkligen inte varför ni ens vill ge dom denna "gratisreklam"

Permalänk

Man ska aldrig ge ett företag en andra chans för att visa att det är noll tolerans på girighet.

Permalänk
Medlem

Har byggt i 3st ace chassin och de är utmärkta chassin för pengarna.

Permalänk
Medlem

Riktigt intressant budget chassi!

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk

OffTopic:
Inte för att vara sån, men att hänga ut ett helt märke för en misslyckad produkt i en specifik genre känns ju lite långsökt. Eller?

De har väl siktat lite mot budgetsegmentet och då är inte alltid kvalitén på topp, men folk är nog medvetna om det när de köper också.

Jag försvarar inte AoS på något vis jag tycker bara att smutskastning av företagsnamn utan egentliga grunder är rätt löjligt.
Typ som att bojkotta Corsair bara för att de släppte den första CX-serien som inte var något vidare... Lika dumt.

Just saying....

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Skrivet av Blackgoat:

OffTopic:
Inte för att vara sån, men att hänga ut ett helt märke för en misslyckad produkt i en specifik genre känns ju lite långsökt. Eller?

De har väl siktat lite mot budgetsegmentet och då är inte alltid kvalitén på topp, men folk är nog medvetna om det när de köper också.

Jag försvarar inte AoS på något vis jag tycker bara att smutskastning av företagsnamn utan egentliga grunder är rätt löjligt.
Typ som att bojkotta Corsair bara för att de släppte den första CX-serien som inte var något vidare... Lika dumt.

Just saying....

//BG

Fel, det är helt rätt att skita i ett företag pga en (se flera) produkter, för det visar vilken typ utav företag det är rak igenom.

Permalänk
Medlem

Kanske Emil & Co kan ta sig en närmare titt på chassiet i ett fullfjädrat test inkl nätagget förstås. Börjar bli nyfiken. Fler än jag?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 9600X | Gigabyte X870 Aorus Elite WIFI7 Ice | RTX 3070 TUF OC 8GB | Corsair Vengeance 2x16 GB DDR5-6000 CL28 | Phanteks AMP GH 1000W | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Vit | 10 st Lian Li SL 120 V2 PWM | LG 27" UltraGear 27GP83B | LG 55" TV OLED55B9PLA via AOC-HDMI 10m

Permalänk
Medlem

wooow, plastic fantasic look

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

Intressant chassi.

Det är ganska så intressant hur man här på forumet hyllar Inet som den absolut bästa datorbutiken och i nästa andetag sågar Ace
Inet är en av de butiker som marknadsför och säljer många produkter från Ace.
Tror Ni inte att inköparna på Inet har koll?
Ace misslyckades med aggen men allt är inte skit, vilket tex Inet har förstått.
Kanske fler borde lära sig läxan...

Visa signatur

Så blir det!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Rådström:

Och hur många tillverkar sina saker själva? Det är ju väldigt ofta ett annat företag som gör grejorna egentligen.

Asetec -> Antec
CoolIT -> Corsair
Seasonic -> XFX Core
CWT -> Vet att de gjorde gamla Corsair agg men kommer inte ihåg vilka.

Etc etc.

Tycker också detta kan bli schysst med rätt prislapp. Varför skulle min mormor vara brydd om ett Define R3 för 800 spänn när detta probably kostar hälften?

Dessutom är väl typ allt tillverkat av Foxconn ändå

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Vad ska man med en plåtburk till om man ändå ska göra hål i sidan på den? blir ju bara mer resonans än om man bara hade en moderkortsplåt och en stålram runt hela utan några sidor XD

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kern:

Intressant chassi.

Det är ganska så intressant hur man här på forumet hyllar Inet som den absolut bästa datorbutiken och i nästa andetag sågar Ace
Inet är en av de butiker som marknadsför och säljer många produkter från Ace.
Tror Ni inte att inköparna på Inet har koll?
Ace misslyckades med aggen men allt är inte skit, vilket tex Inet har förstått.
Kanske fler borde lära sig läxan...

Tror inte att det handlar om att dem gör dåliga produkter. Snarare att de ljög om specsen på sina nätagg och varken gick ut med info eller åtgärdade problemet förrän det upptäcktes i Sweclockers egna test. Detta trots en hel del som rapporterat problem i forumet och uppmanat folk att avstå från att köpa nätagg från Ace of Sweden.

Permalänk
Medlem

Ja håller med, taggen sitter väl mest i det att ett dåligt nätagg kunde riskera att förstöra så mycket för en i datorn.

Menar om en billig mus/tangentbord skulle paja rycker man väl mest på axlarna medans i allafall jag skulle bli lite mer purken om det fräste till i mitt moderkort eller grafikkort bara för att ett företag behagar ljuga om specsen.

Skrivet av TAG9217:

Tror inte att det handlar om att dem gör dåliga produkter. Snarare att de ljög om specsen på sina nätagg och varken gick ut med info eller åtgärdade problemet förrän det upptäcktes i Sweclockers egna test. Detta trots en hel del som rapporterat problem i forumet och uppmanat folk att avstå från att köpa nätagg från Ace of Sweden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robeliboban:

Håller med, deras Eco 220 och 250 chassina är bra budget chassin.

Tycker Ace of sweden får lite väll hård kretik för att dom gjort ett misstag med deras nätagg.
Inte många andra firmor som får så här mycket skit fortfarande efter ett misstag :/

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Markthegreat:

Dear Ace of Sweden

Please remove "of Sweden" from your business name. We feel ashamed.

Sincerely,
Swedish Citizens

Det är lugnt, de snackar Svenska och sitter i Göteborg, dock tror jag inte alla heter Glenn.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Mobled:

undra vad de siktar på för någon marknad med det här chassit

Skrivet av TAG9217:

+1 på det.

Tur att ni påpekade att det är ett FSP agg och inte Ace egna, då KANSKE folk köper deras grejer. Väldigt förvånad att de fortfarande finns kvar på marknaden, hur håller de sig flytande ekonomiskt?

Skrivet av Markthegreat:

Små okunniga datorhandlare som säljer till ännu mer okunniga personer. Typ p12/"Svensson"

Hey grabbar, ärligt talat. Om du skulle bygga en surfdator till dina föräldrar eller liknande budgetbygge. Skulle inte detta vara ett ekonomiskt alternativ, dessutom tycker jag fronten ser trevlig ut.

Säkert ett härke att jobba i, men det är till datorer man inte är inne och mekar i, bara bygger en gång så är det klart. Tex med ett AMD A-serie APU på mATX moderkort. Jag har inga problem med detta chassit.

Släpp nätagg-failet och döm chassina för vad de är, inte för vad de har gjort med en annan produkt tidigare.

Får samma vibbar som från OnOff tråden, grinigt folk som tycker om att trasha bara för att man kan göra det anonymt. Var är swecs forum på väg?

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Permalänk
Medlem

Ace gjorde ett snesteg med nätaggen och kan förmodligen inte slå sig in på den marknaden igen om de inte gör ett jättelyft med kvalitetsnätagg vilket inte verkar vara deras målgrupp.

Jag har en Ecco 220 till media datorn, helt okej låda för priset.

Pensionerade min logitech G9 till fördel för en Ace edge t3200 mus och den var över förväntan, väldigt skön mus som kostade <300 sek.

Chassit i nyheten ser väldigt bra ut för priset och jag skulle absolut kunna ta det för att ha i en budget dator.

Permalänk
Keeper of the Bamse

Titta nu hur det blir när folk börjar droppa in med bra kritik och faktiskt har provat produkterna, deras nätagg säljs ju för fasen inte ens längre, vad kan gå snett med ett chassi? Detta chassi är ju rena rånet!

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robeliboban:

Samma här. Ecco 220 är exempelvis ett fint litet chassi med smart lösning för hårddiskarna, och det kostar under 400 spänn. Har haft mer problem med Fractal Designs chassin (bitumen som lossnat t ex) än Ace.

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem

Det kommer väl sluta nåt i den här stilen för alla som köper chassit

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

PSU där uppe
inga kabeldragningshål
ful design på insidan

19-talet ringde, dom vill ha tillbaks sitt chassi

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Hey grabbar, ärligt talat. Om du skulle bygga en surfdator till dina föräldrar eller liknande budgetbygge. Skulle inte detta vara ett ekonomiskt alternativ, dessutom tycker jag fronten ser trevlig ut.

Säkert ett härke att jobba i, men det är till datorer man inte är inne och mekar i, bara bygger en gång så är det klart. Tex med ett AMD A-serie APU på mATX moderkort. Jag har inga problem med detta chassit.

Släpp nätagg-failet och döm chassina för vad de är, inte för vad de har gjort med en annan produkt tidigare.

Får samma vibbar som från OnOff tråden, grinigt folk som tycker om att trasha bara för att man kan göra det anonymt. Var är swecs forum på väg?

Läs min senare post så ser du varför jag personligen inte väljer Ace of Sweden.

Hade jag byggt en surfburk så hade det blivit mini-itx. Jag personligen anser att det är värt att lägga ut dem extra hundralapparna för både kvalitetschassi och nätagg.

Se det såhär: ju mer underhållsfri datorn är, desto färre gånger behöver du springa och fixa den åt dem.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Gender Bender:

Det kommer väl sluta nåt i den här stilen för alla som köper chassit

http://onceuponawin.files.wordpress.com/2008/12/batman-bomb.g...

Och ge oss en god anledning till varför det skulle bli det? Några problem med FSP's RMA statistik?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Balls Of Steel:

Man ska aldrig ge ett företag en andra chans för att visa att det är noll tolerans på girighet.

Jadå börja bojkotta Corsair för den usla CX serien

Visa signatur

CPU: Amd Phenom 955 4.1 ghz | MODERKORT: ASrock 970 | Chassi: Corsair Carbide 500R |
GFX MSI 280X 1200/6400 | RAM Corsair och Adata 8GB | Nätagg Corsair TX 850 |

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2247296

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Och ge oss en god anledning till varför det skulle bli det? Några problem med FSP's RMA statistik?

Vissa känner tydligen inte av skämt?

Sen så behöver det inte vara bra kvalité bara för att FSP Groups tillverkar de. Dom tillverkar åt andra företag, och av samma anledning som att allt som kommer ut ur Foxconn inte är bra så är inte allt från FSP bra heller. Allt beror på den som lägger beställningen vilket i det här fallet är Ace of Sweden. Det är många företag, kända som okända, som låter FSP tillverka nätdelar. Några kända är Antec och Silverstone, medan dom som är mindre kända lanserar sina nätdelar under FSP's namn, vilket Ace gör.

Nätdelen kommer ju självklart ha högre standard än Ace's egna, och den lär garanterat även vara 80+ certifierad, men bättre nätdel gör inte skit bättre. Det kan vara kringliggande problem som t.ex. start/resetknappar som kan glappa och kanske kortsluta moderkortet, moderkortet kan kortslutas pga dålig konstruktion där chassit kommer i kontakt med känsliga lödningar på baksidan av moderkortet, dåligt luftflöde kan orsaka överhettning m.m.. För 600kr kan man få betydligt bättre chassin. Och med ett sånt pris på ett chassi där nätdelen ingår och är den mest bekostade delen så är det inte så svårt att dra slutsatsen om vilket jävla skitchassi det är frågan om. Om det såldes utan nätdel så skulle det säkert bara kosta runt 200kr.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi