vill inte ha SSD disken som '' main''

Permalänk
Medlem

vill inte ha SSD disken som '' main''

Hej!

Jag undrar hur man gor sa jag inte har SSD disken som '' main'' vill bara ha OS pa den.

Jag vill ha allt annat pa min sata3 harddisk.

tack pa forhand!

MVH Emanuel

Permalänk
Rekordmedlem

Vad är det du vill ? vad är main ? Det är inget som heter så i disksammanhang, men om du vill ha oset på din ssd så blir den c: är det enhetsbokstaven du inte gillar eller är det att alla sata enheter går som "master" eller vad är problemet ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Jag vill flytta Mina dokument, mina bilder ovs till min sata3 1 tb men det gar inte.

far om jag ska spara nagot eller ladda ner nagot sa sparas det pa min ssd disk

Permalänk
Rekordmedlem

det går att flytta "dokument" mapparna men det är lite trixigt, men när du ska spara väljer du själv var du ska lägga sakerna, du får väl upp den normala spardialogrutan, välj där var du vill ha sakerna.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Det finns en bra beskrivning på hur man gör här: http://tinyurl.com/67cup8h

Visa signatur

Många datorer.

Permalänk
Medlem

Tack sa mycket for hjalpen! har fixar det nu