tips på chassi med avd nertill för vattenkylning

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2004

tips på chassi med avd nertill för vattenkylning

hejsan.
sitter och letar efter ett chassi där de finns en avdelning nertill typ som define xl... har sett bilder på såna chassin men hittar inga där det ser ut som om man skulle kunna klämma in radiator i längden brevid nätagget... har hittat nåt men de har varit väldigt dyrt... nån som kan komma med lite tips, spelar ingen roll om det är utomlands bara de e skapligt pris, har ju funderat på r3 för att få en tystare dator men har nu börjat fundera om man inte ska ta o vattenkyla cpu och gpu(er) så blir de ju tystare men då behövs de ju lite större radiatorer så....

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2004

nu har jag hittat va jag e ute efter va lite svårt att beskriva men det jag vill ha är nåt liknande silverstone tj07 fast billigare då... men de ska vara en avd nertill för radiator som i den... spelar ingen större roll om de e klart med luft intag för sånt går att fixa men de ska finnas plats för rads så man kan kyla cpu och 2 st gtx460 om jag hittar nåt vattenblock som passar... verkar svårt till gigabit...

Trädvy Permalänk
f.d. Dinoman
Testpilot
Plats
Älmhult
Registrerad
Jan 2002
Skrivet av Frigge:

nu har jag hittat va jag e ute efter va lite svårt att beskriva men det jag vill ha är nåt liknande silverstone tj07 fast billigare då... men de ska vara en avd nertill för radiator som i den... spelar ingen större roll om de e klart med luft intag för sånt går att fixa men de ska finnas plats för rads så man kan kyla cpu och 2 st gtx460 om jag hittar nåt vattenblock som passar... verkar svårt till gigabit...

Är det inte dumt att ha radiatorn i botten av chassit? Eftersom radiatorer generellt fungerar bäst i push-pull konfurigation så är det väl smartast att ha radiatron upptill för att bli av med den varma luften och inte dumpa den rätt in i chassiet?

Asus Maximus VII Hero - Intel Core i7 4770K @ 4,6Ghz - Corsair H110i - 16GB RAM - ASUS ROG STRIX 1080 Ti @ 2000/12 000MHz - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2004

de e ju så de inte blir... tanken med att de e en separat avd nertill e ju att man ska kunna dra igenom luft ifrån ena sidan av chassi o ut på andra sidan utan att de beblandar sig med övrigt i chassit... då får man ju frisk luft utifrån och man slipper få in de innuti... de e då så jag har tänkt

typ så här --> http://imageshack.us/photo/my-images/236/bothloopscompleteqc4...

Trädvy Permalänk
f.d. Dinoman
Testpilot
Plats
Älmhult
Registrerad
Jan 2002
Skrivet av Frigge:

de e ju så de inte blir... tanken med att de e en separat avd nertill e ju att man ska kunna dra igenom luft ifrån ena sidan av chassi o ut på andra sidan utan att de beblandar sig med övrigt i chassit... då får man ju frisk luft utifrån och man slipper få in de innuti... de e då så jag har tänkt

typ så här --> http://imageshack.us/photo/my-images/236/bothloopscompleteqc4...

Aha, det var smart.

Asus Maximus VII Hero - Intel Core i7 4770K @ 4,6Ghz - Corsair H110i - 16GB RAM - ASUS ROG STRIX 1080 Ti @ 2000/12 000MHz - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2004

ja exakt... och jag tycker att de borde att få till nåt liknande i define xl... bort me hdd burarna nera och så in me typ en 240rad och ta in luft i standard fläkten i fronte och dra ut de genom radiatorn ut genom sidan och ha så att de inte sprider sig nåt till resten av chassit... borde ju vara skit smart tycker jag... ialf i teorin