Är SSD disken helt trasig?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lycksele
Registrerad
Sep 2004

Är SSD disken helt trasig?

Uppgraderade min dator för 2-3 månader sen och tänkte givetvis att man skulle slänga in en SSD-disk, det fick bli en Corsair Force Series 60GB. Har fungerat väldigt bra fram tills nu ikväll, det började med att jag fick blåskärm efter någon timmme. Happ startade om datorn och först hittade den inte disken, provade en till reboot och då dök den minsann upp. Hade igång datorn någon timme till för att sedan få en till blåskärm. Startade om igen och nu var disken helt borta.

Har provat att byta kablar samt SATA port utan lycka. Är den helt kaputt? Bara att skicka tillbaka eller finns det fler saker jag kan testa? Disken har endast innehållit OS, så det har inte varit mycket read/write till den. Trodde SSD-diskarna var relativt stabila idag.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2011

Om datorn lyckas hitta disken igen så gör en firmware update på den om du inte redan har firmware 2.0 på den.
Har du det och den strular så låter det som ett RMA ärende.

http://forum.corsair.com/v3/showthread.php?t=90759

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.