Permalänk
Medlem

Funderar på en htpc!

Hej swec!

Jag börjar bli lite sugen på att bygga eller köpa en htpc! Jag har kunskap av att bygga datorer sen tidigare och tror det kommer bli billigare att bygga själv, dock tror jag inte man kan få den lika slimmad och fin som en man köper. Jag har dagsläget en 3D tv med inbyggd med CA modul till Canal Digital så jag är inte i behov av någon form av box lösning just nu men jag vill ändå kunna ha möjligheterna i framtiden. Jag har även en D-LINK DIR 855 router som jag har tänkt att koppla in min 2tb externa hårddisk till och köra ready share eller vad det heter. Det borde väl kunna gå att streama filmen till en htpc via 5ghz bandet och slippa den onödiga värmen i maskinen från flera lagringshårddiskar? Funderar även på om det går att få 3D till min Samsung tv via en htpc (jag har en 3D hdmi i dagsläget). Jag måste erkänna att jag gjorde ett dumt köp av en router när den andra gick sönder, i efterhand hade jag byggt en egen tror jag. Kan jag via min router starta en dator ändå? Många frågor hoppas man kan få lite hjälp Kan ni visa mig något lämpligt och besvara frågorna så jag kan få en ungefärligt pris till mitt bygge.

Tack på förhand!