Permalänk
Medlem
Skrivet av csimonl:

Prestanda verkar vara likvärdigt. Men när det gäller ljud verkar luft fungera bättre - SilentPCReview testade Antec Kühler igår och dom var inte helt imponerade av ljudet (SilentPCReview är ju i och för sig ganska griniga på det området).

http://http://www.silentpcreview.com/antec-kuhler

EDIT: Fixade länken.

Jepp.

Recensionen visar (enligt mig) att scythe mugen 2 kör totalt över antec kuhler vid samma ljudnivå och att nh-d14 är marginellt bättre än scythe mugen 2.

Förstår inte varför så många ska envisas med slutna vattenkylningssystem. När det gäller temperatur i förhållande till ljudnivå, verkar de inte ha någon chans. Har man en mini-lan pc, kanske de passar, men med ett fulltower, kör man väll på riktiga luft- eller riktiga vattenkylningssystem.

Kanske är bara jag som tycker det...
Men jag har cl7 specade minnen i 1600 mhz, som får plats under min nh-d14, och med nh-d14s fina luftflöde över minnena, varför måste man ha de skyhöga vengeance-minnena?

Enda stora (förutom att kylaren är stor^^ och tung ifall man vill bygga en lätt kolfiberdator) nackdelen är att monteringen kräver tillgång till moderkortets baksida, men är det verkligen ett problem?

Visa signatur

| Case: Fractal Design R2 | Nätagg: Be Quiet | Moderkort: Asus crosshair formula IV | CPU: Amd phenom 1055t | Ram: 8GB | Hdd: Samsung f3 500GB | Grafikkort: xfx 460 ti |

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Har du själv testat dig fram till att de kyler bättre eller tror du att det är så?
För de tester jag sett visar på att fläktarna som följer med H80 faktiskt kyler bättre än GT iaf om de körs på max, dock så låter de ju mer då de går på 2650RPM på maxfart.
De fläktarna som följer med de äldre Corsair kylarna däremot där är GT bättre både enligt tester och egen erfarenhet.

Av alla vanliga fläktar som jag sett blivit testade (inte av tillverkarna själva), så levererar scythe gt 1850 mest luftflöde i förhållande till ljudvolym. Men att en 1850 rpm scythe gt skulle kyla bättre än en 2500 rpm random fläkt i samma storlek, tvivlar jag på, då den levererar luftflöde motsvarande en 1300 rpm fläkt har jag för mig (eler var det 1500?). Men tystare vid samma temperatur blir det.

Värderar du låg ljudvolym, så kan de vara något att satsa på.

Visa signatur

| Case: Fractal Design R2 | Nätagg: Be Quiet | Moderkort: Asus crosshair formula IV | CPU: Amd phenom 1055t | Ram: 8GB | Hdd: Samsung f3 500GB | Grafikkort: xfx 460 ti |