Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hägersten
Registrerad
Jun 2002

har problem med asus 6870

Hejsan,

köpte ett nytt g-kort hd6870 och nu hittar inte guiminer grafikortet, någon som kan hjälpa till

hade ett 5850 innan o det var inga problem alls

Funderar på vad jag ska köpa

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2009
Skrivet av hasse42sthlm:

Hejsan,

köpte ett nytt g-kort hd6870 och nu hittar inte guiminer grafikortet, någon som kan hjälpa till

hade ett 5850 innan o det var inga problem alls

Testa tanka:

http://developer.amd.com/sdks/AMDAPPSDK/Pages/default.aspx

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hägersten
Registrerad
Jun 2002

Tack men det blev ingen skillnad , kanske lika bra o avinstallera allt o börja om från början

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hägersten
Registrerad
Jun 2002

lol det löste sig med en omstart

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Dec 2003

Får du någon vettig överklockning med det?

Jag fick upp mitt till runt 310Mhash/s med en liten överklocking (vill inte mecka med volt).

folding@sweclockers
Gaming: FD XL R2, Asus X99-A, i7 5930k @ 4300MHz , 16GB (2x4GB) Crucial Ballistix Sport DDR4 2400MHz, 3x Intel 530 180GB SSD (RAID 0), GTX 980Ti , Asus D2X-ljud

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hägersten
Registrerad
Jun 2002
Skrivet av megalex:

Jag fick upp mitt till runt 310Mhash/s med en liten överklocking (vill inte mecka med volt).

inte mycket inte , men kom på att mitt agg är i svagaste laget sitter med ett 520w så jag måste byta upp mig
den hänger sig om jag drar på lite

hade bra mycket bättre fart med 5850 kortet där låg jag som du runt 310 med lite öveklockning

fast spelen flyter på

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Aug 2010
Skrivet av megalex:

330 var det högsta jag fick up mina i utan voltage-tweak.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2005

Handlar lite om hur högt i temp du vågar gå. Personligen så är jag lite feg, så ligger runt 300 med mina. Detta är helt utan volt tweak. Som de säger på Grafikkort avdelningen. Man måste testa sig fram, för alla grafikkort är olika.

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hägersten
Registrerad
Jun 2002
Skrivet av Hzup:

Handlar lite om hur högt i temp du vågar gå. Personligen så är jag lite feg, så ligger runt 300 med mina. Detta är helt utan volt tweak. Som de säger på Grafikkort avdelningen. Man måste testa sig fram, för alla grafikkort är olika.

kör du med AMD Overdrive ikryssat, när jag testar det så fryser datorn efter ett tag