Stationära datorer väntas öka 8 % under 2011, tack vare surfplattor

Permalänk
Melding Plague

Stationära datorer väntas öka 8 % under 2011, tack vare surfplattor

Trots att portabla enheter stjäl rampljuset är stationära datorer långt ifrån uträknade. Marknaden kan växa med så mycket som åtta procent under året.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Den bakgrundsbilden vill jag ha!

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Nice

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk
Medlem

Klart man ska uppgradera.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Ja vill man ha något snabbt som man skall sitta och arbeta med/spela på varje dag så är liksom inte bärbara datorer något riktigt alternativ.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Redan gjort, saknas bara grafikkort men har lite beslutsångest behöver ha något som passar med osx

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem

Redan i nästa vecka blir det nytt: http://www.inet.se/kundvagn/visa/621029/uppgradering

Att köras med nuvarande 5870 2gb och hårddiskar, blir intressant att migrera till m-ATX och att få in en extra hårddisk i den lådan

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

Jag som pessimist blir förvånad.
Jag väntar mig (med sorg) bara dagen då en stationär dator blir överflödig.

Permalänk
Medlem

inte förvånad. Många har valt surfplatta före laptop, men behovat av en riktig PC kommer alltid att finnas och då tänker folk att det är onödigt med surfplatta OCH bärbar, då köper de en stationär istället

Permalänk
Medlem

Uppgradera och skall köpas nytt!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Håller på att uppgradera sitt 5850, Till 3 st 6970 overkill? mja jag säger eyefinity:D

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

Mja uppgradera blir det säkert, se om det blir ett till 5870 eller något annat.. Mitt nuvarande 5870 är lite instabilt dock :/

Permalänk
Medlem

det blir definitivt bulldozer närdetnukommer

och en radeon 7000 med men det har varit tyst om det så jag antar att det blir först 2012 för det

en ny ssd sku va bra det med, den jag har börjar bli lite instabil, annars har jag nyligen uppgraderat med mera ram, ny case och 4tb hdd :>

Visa signatur

4770k | GTX 760 | 32GB Dominator platinum 2133MHz | OCZ Vertex 4 256GB | Dell U3011 | Asus MG279Q

Permalänk
Medlem

fick bytt ut mina GTX 480 mot GTX 580 matrix, sen blir väll nästa uppgradering när LGA 2011 har kommit igång.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Jag kommer inte att att köpa ny dator i år, kanske uppgradera någon del.

Ny dator blir det 2012!

Permalänk
Skrivet av Ant3:

Den bakgrundsbilden vill jag ha!

http://www.netcarshow.com/lamborghini/2011-gallardo_lp570-4_s...

Visa signatur

i7 3930k | Rampage IV Gene | 32GB RAM | HD7950 | Silverstone SG10
Retina 15" | Sennheiser RS180 | Audioengine A5+ | Sound Blaster X-Fi HD

Permalänk

jag kommer ha mina delar så länge det går se sign.

Visa signatur

cm HAF 922|x6 1090t @3.7ghz|noctua NH-C12P SE14|8gb xms3 1600 cl9|asus M4A89TD pro|HIS 7970|240gb SSD|samsung 840 500gb avlastar C:\|2x2tb till annat|HX 750watt|AOC U2868PQU|TTbord MX svart mus mx518. MammaPappaLådda overkill :D >>>P8H77-I> i5 3450-S @2.8>XMS3 8gb>HIS 7850 2gb<overkill.>CX430watt>noctua NH-L9i>intel 320 80gb>Bitfenix liten.

Permalänk
Musikälskare

Tror min dator i sign håller sig ett bra tag till

Så länge den klara D3 hyffsat är jag nöjd

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Blir SSD snart och ganska långt efter det ett till grafikkort o ev. dubbelt ram samtidigt/före det, snacka om dålig meningsuppbyggnad, SRY!

Visa signatur

Superb CPU/GPU renderengine 40K

Permalänk
Avstängd

Blir nog ett till 560Ti till jul eller senare, då får datorn hålla hela 2012 iallafall.

Permalänk
Medlem

Uppgraderade igår morse till en i5 2500k, Cosmos S, Kühler H2O 620, 8GB och lite annat smått och gott.
Så min del av kakan är redan tagen så att säga

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Hedersmedlem

Uppgraderade (se signatur) för någon månad sedan.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Köpt SSD, uppgraderat grafikkortet, stoppat i två till hårddiskar och köpt en ny skärm i år. Det får duga tillsvidare

Visa signatur

FD Torrent | Z690 Formula | i7 12700K | 32GB DDR5 | GTX 3080 Ti | STRIX 850W | PG279Q

Permalänk

Jag hade enbart stationär i 5-6 år. Mina prioriteringar ligger så här. Först en bra stationär, sen en laptop, sen inget
Problemet med bärbara är att hur nya och fräsha och sandybridgiga dom än är så är det en bärbar, allt blir slöare, skärmen, minnena, cpun, disken, cdn allt, en minst ca 3-4 år gammal stationär känns lika rapp som en top of the line bärbar.
Jag vill inte ens veta hur en surfplatta känns, jag är helt beroende av att allt sker helt utan fördröjning, eftersom jag är bortskämd med stationär, blir fan galen om det tar en hel sekund att göra nåt!!

Jag kanske skulle nöja mig med en thinkpad W 15/17 men för dom pengarna kan jag placera ut stationära i hela huset

En sak kan jag säga, kommer nog aldrig köpa en suftplatta, det känns helt idiotiskt, likaså en smartphone, kul med en mobil som har et helt dygns batteritid liksom och spara man in på suftplattor och smartphones tillräckligt mycket så kan man lika gärna köpa en thinkpad x220 för pengarna, det är valuta för cashen!! håller säkert längre än ett år också.

Visa signatur

Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?

Dem har köpt varsin studs matta. Dem köpte ochså en katt och döpte hon till maria. Katten tycker att det är kul och hoppa studs matta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bigmac pro:

En sak kan jag säga, kommer nog aldrig köpa en suftplatta, det känns helt idiotiskt, likaså en smartphone, kul med en mobil som har et helt dygns batteritid liksom och spara man in på suftplattor och smartphones tillräckligt mycket så kan man lika gärna köpa en thinkpad x220 för pengarna, det är valuta för cashen!! håller säkert längre än ett år också.

Beror ju lite på hur man ser på de me, en Smartphone suger du batterier ur väldigt mkt snabbare ur just för att du antagligen använder den betydligt mer än en enklare telefon, de finns liksom mer att använda den till. Du surfar, du spelar spel, fotograferar etc. En enkel telefon har inte dessa funktioner, så blir ju rätt givet att man använder den betydligt mindre. Åker du t.ex iväg o använder endast din smartphone till o skicka nått sms då o då o ta nått samtal, så kommer den räcka säkert 2-3 dagar även den, det gör min Htc Trophy iaf, som har ett ganska klent batteri jämfört med andra smartphones.

Man får helt enkelt använda telefonen till o surfa osv när man vet att man kommer ha tillgång till laddare senare på kvällen, o vara sparsam när man måste

rätt off topic men, aja

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Skrivet av r:Grid:

Beror ju lite på hur man ser på de me, en Smartphone suger du batterier ur väldigt mkt snabbare ur just för att du antagligen använder den betydligt mer än en enklare telefon, de finns liksom mer att använda den till. Du surfar, du spelar spel, fotograferar etc. En enkel telefon har inte dessa funktioner, så blir ju rätt givet att man använder den betydligt mindre. Åker du t.ex iväg o använder endast din smartphone till o skicka nått sms då o då o ta nått samtal, så kommer den räcka säkert 2-3 dagar även den, det gör min Htc Trophy iaf, som har ett ganska klent batteri jämfört med andra smartphones.

Man får helt enkelt använda telefonen till o surfa osv när man vet att man kommer ha tillgång till laddare senare på kvällen, o vara sparsam när man måste

rätt off topic men, aja

Du har bara delvis rätt, man måste ta med tidsåldern också, för 15 år sen var sms nytt, då ringde man mycket och så kom det en extra battritömmrte - skriva sms. Nu är vi vana vid det, wap och fler saker har kommit. Redan för 15 år sen fanns det en philips mobil med 525 timmars batteritid, det är fan en hel månad! Och den var anpassad för dagens krav då. Men när en ny mobil har en batteritid på 24 timmar oavsett hur mycket/litet du surfar (för det är dagen krav) då är det ren och skär skit om du frågar mig. Man kan fan få 23 timmars batteritid med en thinkpad x220 idag, en bärbar dator med allt det innebär. Vadå att mobilbranchen ligger efter! Det är ju ett jävla skämt rakt igenom. Och jag kan göra fan så mycket mer med en thinkpad en än mobil, det kan jag garantera.

Visa signatur

Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?

Dem har köpt varsin studs matta. Dem köpte ochså en katt och döpte hon till maria. Katten tycker att det är kul och hoppa studs matta.

Permalänk
Skrivet av bigmac pro:

Jag hade enbart stationär i 5-6 år. Mina prioriteringar ligger så här. Först en bra stationär, sen en laptop, sen inget
Problemet med bärbara är att hur nya och fräsha och sandybridgiga dom än är så är det en bärbar, allt blir slöare, skärmen, minnena, cpun, disken, cdn allt, en minst ca 3-4 år gammal stationär känns lika rapp som en top of the line bärbar.
Jag vill inte ens veta hur en surfplatta känns, jag är helt beroende av att allt sker helt utan fördröjning, eftersom jag är bortskämd med stationär, blir fan galen om det tar en hel sekund att göra nåt!!

Jag kanske skulle nöja mig med en thinkpad W 15/17 men för dom pengarna kan jag placera ut stationära i hela huset

En sak kan jag säga, kommer nog aldrig köpa en suftplatta, det känns helt idiotiskt, likaså en smartphone, kul med en mobil som har et helt dygns batteritid liksom och spara man in på suftplattor och smartphones tillräckligt mycket så kan man lika gärna köpa en thinkpad x220 för pengarna, det är valuta för cashen!! håller säkert längre än ett år också.

För mig så ser jag laptopen i dagsläget som bortkastad, allt du kan göra på din laptop kan jag göra på min smartphone.. som har 5-10 gånger batteritiden.

Kan koppla direkt till tv'n och spela upp 1080p filmer, surfa överallt, spela när jag känner för det, ladda ner filmer via torrent.. etc etc.

Jag var precis som dig innan jag förstod mig på och sedan skaffade mig en smartphone, det är ingen "telefon" det är en liten bärbar dator med 2-3 dygns batteri-tid + att man faktiskt kan ta med sig skiten överallt, till skillnad ifrån de klumpiga laptopsen.

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk
Medlem

Spelar man tunga spel så visst, då är det stationära som gäller. I övrigt klarar man sig för det mesta riktigt bra om man har en kraftfull laptop (quadcore i7 Sandy bridge, Snabb SSD och mycket minne). Smidigt att ta med sig, tar mindre plats, oftast mer strömsnål och vill man ha större skärm är det bara att koppla in. Sen så går det faktiskt hyfsat att spela på moderna laptops också om man inte har så extrema krav och köper en med bättre grafikkort. Körde igenom Crysis på min MacBook Pro utan problem och den är ändå från 2008.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem

Bara för att surfplattor suger, det är svårt att skriva på dem så de duger mest bara för att titta på.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem

Snarare på grund av battlefield 3

Visa signatur

I5 2500K 6870 windforce 915/1024 Coolit Eco
Asus P8P67 EVO Fractal design r2 XFX XXX 650w
Razer Lycosa/ Razer DA Benq G2420HD Logitech X-530