Mad Catz Trådlös ratt (360)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värmland
Registrerad
Mar 2010

Mad Catz Trådlös ratt (360)

Är lite sugen på att köpa mig en bra ratt med pedaler till xbox 360 och lira Forza 3 och senare även Forza 4.
Verkar dock som att utbudet är ganska smalt, men har lyckats hitta denna och undrar således ifall någon har kört med den, eller kanske någon annan ratt som de kan rekommendera
Tack på förhand

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ötå
Registrerad
Jul 2001

Skall du köpa dig en "bra" ratt till xboxen så är nog Fanatecs rattar det enda som duger. De skall ju lansera nya rattar inom snar framtid. Tyvärr så lär det kosta en hel del.. Bästa just nu om man frånser från Fanatec rattar är om du lyckas hitta en Microsoft Wireless racing wheel. (Som mest troligt är väldigt glapp i axeln), som du sen Bearing moddar med antingen nytt plastlager runt axeln, eller ett rejält kullager för optimal känsla... Annars får du klara dig utan force feedback... Dvs om du tar Galna Kattens ratt...

"Once u go Intel, U never go back"
I5 6600k, Gigabyte Z170-HD3, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz CL13 Vengeance LPX, Asus Radeon R9 290X DirectCU II OC 4GB
Macbook Pro 13,3" - C2D 2,4Ghz, 8GB DDR3, 240GB SSD, GeForce 320M

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Mar 2005

om du är en hängiven "soff-förare" och älskar bilspel så är en Fanatec ratt värd varenda krona.
Jag har en äldre modell och det är nog det bästa tillbehöret jag köpt till nånting

Nu väntar man bara på Forza4!

edit: kan vara värt att tillägga att fanatecs rattar är inte trådlösa dom måste ju ha ström från 230v

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!