Spel med skönast atmosfär och story?

Permalänk
Medlem

The longest journey, Morrowind, Kotor.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Deus Ex;)

Visa signatur

| Core i7-9700k | 32 GB Ram | RTX 2080 |

Permalänk
Medlem

God of War 3 imo!

Permalänk
Medlem

Battlezone I & II.

Permalänk
Medlem

Måste säga Mafia 2.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk

Star Wars: Knigts of the Old Republic (framför allt 1an)

Permalänk
Medlem

Baldur's Gate samt Planescape: Torment.

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk
Avstängd

S.T.A.L.K.E.R Call of pripyat får jag slå ett slag för amtosfär. (ett av de få spelen som jag nästan skitit ner mig av
Bioshock - story atmosfär.
Amnesia - Story, atmosfär
The suffering (I första person) tyckte jag var jävligt läskigt och höll fast mig tills jag spelat ut det.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

Det är ju såklart Zelda: Ocarina of Time för mig.

Visa signatur

Intel i9 9900k | ROG STRIX Z390-F GAMING | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS RTX 2080 Ti ROG STRIX GAMING OC | Fractal Design Define R6 | Corsair AX1200 | Corsair Hydro H115i RGB Platinum

Permalänk
Medlem

Cryostasis (bara synd att det är så dåligt optimerat)

Amnesia: The Dark Descent

Permalänk
Medlem

Rdr
Maffia 2 är ochså ett jävligt bra spel men det suger att man inte kan spela online eller gå LIKA fritt som i rdr och jag älskar vilda västern så rdr är nog min favorit

Permalänk
Medlem

Half-life serien utan tvekan!

Permalänk

hmm, får nog bli Battlezone 1 och Knights of the old republic 1.

Permalänk
Medlem

Aquaria
Beyond Good & Evil
Overlord I

Och så en liten outliner. Inte så mycket till story men atmosfären är svårslagen: Minecraft

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | MB: MSI Pro B650-P WIFI | CPU: AMD Ryzen 5 7600X | Internminne: Corsair Vengence 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 | CPU-kylare: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | GPU: INTEL Arc A750 8GB | SDD: Samsung 990 Pro 2TB - Intel 600p 480GB | HDD: 2x Toshiba Enterprise MG09 Series 18TB - WD Elements Desktop 12TB - 2x WD Elements Desktop 5TB - 2x WD 5TB - 3x WD 3TB (70TB total) | Skärm: Dell 2715H | Dell S2721QSA | BenQ G2420DHBL | Philips 233V | Projektor: Optoma HD65 on 120" | PSU: Corsair RM750x

Permalänk

Grim Fandango e riktigt grymt.