Hej,
köpte en HP pavilion dv7-6058eo för en vecka sedan och det var frid och fröjd.
men idag när jag satt och spelade så slutade min externa mus (Razer Deathadder) sluta att fungera helt plötsligt. Jag tänkte att det har blivit någon bugg med addons (WoW) och startade om spelet, men den fungerade ändå inte.
jag satt alltså och spelade world of warcraft med en min externa mus, som har fungerat hur bra som helst tills nu, det har inte krånglat eller någonting, men nu är det helt meningslöst att koppla in den pga. att det går inte att klicka på någonting men muspekaren kan röra sig fram och tillbaka, ibland går det att högerklicka men vänster-klicken fungerar inte alls.
jag har även sett till att pekdonet ska avaktiveras när en extern usb enhet kommer in, men felet kvarstår, och när jag drar ur musen så fungerar inte pekdonet istället. Utan jag får lov att starta om datorn för att pekdonet ska fungera igen.
har prövat att installerat ur drivrutinerna för synaptics och installerat om det, men fungerar inte.
har även prövat att installera drivrutiner för Deathaddern men då fungerade ingenting alls.
problemet verkar som att när musen kopplas in så försvinner höger- och vänster-klickens funktioner( även knapparna på musen). men det går att flytta pilen fram och tillbaka.
Det verkar som att när man vänsterklickar på musen/pakdonet så sätter sig fönstrena i "unfocus" dvs som om ett program låg "före" den sida man var inne på (if that made sence)-
hur ska jag gå till väga?
MvH/ Fredrik
*Edit: Märkte att allt fungerade som det ska ett tag om jag tröck Ctrl+Alt+delete, men efter ett tag så slutar musen/pekdonet att fungera igen.