Snabbaste USB-minnet?

Permalänk

Snabbaste USB-minnet?

Folk i min närhet har börjat tröttna på att jag snyltar på deras USB minnen så hade tänkt att köpa ett eget Så vilket är det snabbaste minnet? Det är framför allt skrivhastigheten som är intressant då jag mest använder det till att kopiera över HD serier/filmer för att kolla med Blu-Ray spelare. Föredrar om ni hänvisar till egen erfarenhet eller test på någon sida.

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Permalänk

Finns ju ingen kategori i stil med transfer speed eller något. Sedan är bara den vanliga versionerna med och inte de extra snabba versionerna som de flesta tillverkare har.

Speed is everything here people!

EDIT: Du bytte länk

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Medlem
Permalänk
Permalänk

Skulle helst vilja ha något mindre än de. Som ett vanligt usb minne.

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Medlem

Varför hålla på och krångla med ett USB-minne?
Skaffa en HDD istället för att hålla på att springa med det där minnet fram
och tillbaka.

Permalänk
Medlem

köp dig första bästa usbminnet du hittar istället för att krångla. har du usb 3,0 tex..köp valfritt..har du inte..köp valfritt 2,0, tror inte du kommer märka stor skillnad på minnena..det är nån sekund hit elr dit, dvs försumbart. alltså mellan olika usb 2,0 är det inte så stor skillnad osv..

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Hedersmedlem

LaCie Fastkey (upp till 260 MB/s enligt dem) > http://www.dustinhome.se/lacie-fastkey-superspeed-usb-30-60gb...
Kingston DataTraveler Ultimate (cirka 100 MB/s) > http://www.kingston.com/press/2011/flash/05a.asp

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Skrivet av Andyah:

köp dig första bästa usbminnet du hittar istället för att krångla. har du usb 3,0 tex..köp valfritt..har du inte..köp valfritt 2,0, tror inte du kommer märka stor skillnad på minnena..det är nån sekund hit elr dit, dvs försumbart. alltså mellan olika usb 2,0 är det inte så stor skillnad osv..

Det tar fem till tio minuter att kopiera till ett 2 gigs som jag har nu. Jävligt drygt. Med 20 MB write skulle det gå på 30-80 sec beroende på vad det är. Sen om man har ännu snabbare så handlar det ju om 10 sekunder kanske.

Skrivet av SUMITOMO:

Varför hålla på och krångla med ett USB-minne?
Skaffa en HDD istället för att hålla på att springa med det där minnet fram
och tillbaka.

Kollar ju aldrig om en film/serie så varför spara den på hårddisken

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO