köp av ssd, sata II storlek 40/50/60

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
skeå
Registrerad
Maj 2002

köp av ssd, sata II storlek 40/50/60

jag ska inhandla en ssd och vill gärna ha tips på vad, känns som en djungel av alla märken och beteckningar.

För det första så spelar jag aldrig, har enbart tänkt ha disken som c:/ och förhoppningvis blir datorn lite tystare med den nya disken.

För det andra är det helt ointressant att köpa en upp mot 100gb för jag har aldrig någonsin överskridit min c:/ partition på 40gb så en disk på 40/50/60 vore något. Sen så måste det vara en sata II eftersom moderkortet inte stödjer III.

Har kikat på prisjakt om och om igen men blir tokig.. har fått tips om vertex 2:an och corsair force. Någon som har invändningar?

Ursäkta att jag skapar ytterligare en tråd om dessa ssd diskar men vill att tipsen ska handla om mina önskemål inte andras.

//Johan

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Apr 2008

Det hela beror ju på hur mycket pengar du vill lägga ut. Men ju mer desto bättre. Kom ihåg att när du köper så ska du räkna med att du alltid har 15% ledig plats på SSD disken för att den ska fungera optimalt.

Lista på min dator och kringutrustning hittar du HÄR
Citera för svar! Beskök gärna min Youtubekanal! Där lägger jag upp musik jag skapar!

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Kristianstad
Registrerad
Jul 2002

Du måste inte ha en sata 2 ssd. Du kan lika gärna köra en sata 3 (snart kommer ragessdnördarna och skriker för jag inte skrev sata 3gb/s och sata 6gb/s)

Intel 320 är ett stabilt val i mina ögon iaf.
Vill du ha något snabbare så agility 3 60gb.

Skippa vertex2 och force, äldre ssd.