Apple gör nytt rekordkvartal – vinsten ökade med 125 procent

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Alltså....äckligt är vad det är...fyfan...
Ge dem 10 (5..?) år i samma fart och alla kommer gå runt med jävla iShoes, iCap, iPhone, iCar oCh fOlk kOmmer iNte kUnna sTava lÄngre. Fyfan....

Den dagen den stora dumma massan inser att Apple inte är annorlunda, underground, eller på något sätt "the underdog" så tappar de i princip all sin status bland sina nuvarande och potentiella kunder då hela Apples existens bygger på att vara annorlunda. Deras slogan var "Think different.". Vad säger inte det om det som företaget försöker kapitalisera på? Denna upplysning bland Svenssons leder till att folk köper andra märken än Apple nästa gång de köper dator, mp3, eller telefon. Apple-aktien kraschar mer eller mindre, och endast de mest lojala fanboysen fortsätter att köpa, men även använda (bland mer förmögna människor som har råd att byta elektroniska produkter enbart pga. status) Apples produkter.

Många andra företag, typ HTC, tjänar storkovan på Apples förfall, då de marknader Apple har öppnat upp nu lämnats helt fri från en dominerande storebror, och vi får se ett race bland dagens mindre företag, igen typ HTC, där dessa företag tävlar om att bli den nya dominerande faktorn inom respektive område. Min gissning är dock att ingen kan fylla Apples skor på någon marknad, och flertalet mellanstora företag slåss i fortsättningen om kunderna baserat på kvalitet, inte status, och kanske inom nåt område skapas det oligopol likt dagens läge på grafikkortsmarknaden med AMD och NVIDIA. Dessa företags aktier ökar riktigt snabbt i värde då företagens chefer jagar efter investerare för denna potentiellt enorma marknad. Priskrig och snabbare ökad standard på teknologin som används inom dessa industrier kan väntas i framtiden. Bra för oss konsumenter. Död åt Apple!

Ber om ursäkt om det blev lite off topic, men menar mer eller mindre att du inte behöver oroa dig för att folk i allmänhet kommer att skriva "sÅ hÄr" i framtiden då Apple kommer att ha sin storhetstid bakom sig innan det skulle kunna inträffa.

One.

Permalänk
Medlem

Grattis Apple !!!

Fortsätt att leverera produkter som folk vill ha. Själv är jag väldigt sugen på nya macbook air.

Go Apple Go !! (retas med applehatarna i den här tråden)

Permalänk
Medlem

Apple gör helt okej produkter. Bara det att det är nishade sådana.

Det som intresserar mig är nog en Macbook air. Den står ut jämt emot konkurrenter.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dai the Flu:

Då kan du fortsätta med att förklara varför DU tror att Apple har blivit så framgångsrikt ekonomiskt, haha.

Kliv ner från dina höga hästar och tänk efter lite. Tror DU att Apple hade kunnat skörda lika stora framgångar med fula och dåliga produkter trots tilltaladen prissättning? Det behövs ingen marknadsföring och utveckling heller?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Min pappa har senaste iMac och jag förstår mig inte på deras OS ett jävla dugg haha Men tycker dem gör sina produkter med en viss känsla och kvalité. Tex En jailbreakad Apple TV med XBMC och en NAS-server full med filmer, det kan inte bli bättre..

Kul och se att Apple bli större och större, hoppas på att de fortsätter i det spåret så Microsoft kan få lite konkurrens av något slag Vilket förhoppningsvis leder till att dem måste förbättra sig.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Robeliboban:

Förvånar mig inte, bra marknadföring, enkelt och "dyrt". Det funkar när majoriteten av världens befolkning är impuls drivna idioter.

Hehe, kommer från killen som inte fixar att stava till impulsdrivna samt får underkänt i kommatering. Snyggt, verkligen.

Permalänk
Avstängd

Detta firar vi med att bränna av en beställning på en Macbook Air. Ska bli så sjukt nice med nya OS X Lion 10.7! Riktigt sweet. Passar mig perfekt som rör på mig mycket och inte spelar datorspel.

Permalänk

Antog detta. Var någon som skrev att de sitter "kids" på bussen med iPhone etc och har blivit en status grej att man måste ha. Skumt och feltänkt av föräldrar som går på allt skit.

Men jag förstår varför vissa vill ha designen etc, de tycker de är snyggt.

Dock kör själv alltid på mina egna val och - I always bet on the little guy

ZTE Blade ftw! 1400 :- tot mot iPhone på 8k nånting.

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem

Blir trevligt när iPhone 5 kommer ut så jag kan göra mig av med min iPhone 3G (:

Visa signatur

Ryzen 5950x | RTX 4090 | 64GB 3600Mhz| WD Black sn850 2TB
NAS: Unraid | 8GB 2133Mhz | ASRock C236 WSI | Intel G4600 | 32TB WD RED
YT:youtube.com/patan77xd IG:instagram.com/patan77 Webwww.patan77.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindgren92:

Kul och se att Apple bli större och större, hoppas på att de fortsätter i det spåret så Microsoft kan få lite konkurrens av något slag Vilket förhoppningsvis leder till att dem måste förbättra sig.

Apple är redan större (större börsvärde) än Microsoft. Men det är lite av en konstig jämförelse, Microsoft gör i första hand mjukvara medans Apple gör datorer, telefoner, pekplattor, iTunes store etc.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hackintosh?
Mac OSX Tweaks/Hacks?

--> Besök nya [B]groths.org[/B]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gling:

En stor orsak till att jag själv inte gillar Appleprodukter är för att de är såpass låsta. De är liksom "idiotvänliga" och restriktiva i sina inställningsmöjligheter, just för att de ska passa den stora marknaden. Man blir slav under ett koncept och ska till sin telefon t ex behöva använda iTunes och filma i .mov format och dessutom inte kunna surfa riktigt på flashsidor. Eller använda en iPad utan en normal USB-port från början. Här på SweC hänger flertalet avancerade användare som gillar att mixtra och därför tror jag att antalet apple-anhängare är mindre här än på något annat forum.

Man får motsvarande produkter till halva priset. Både på mobilfronten (t ex SGS), surfplattor och laptops. Svårt för mig att motivera de där många extra tusen som man ska behöva lägga för att få "den snygga designen och gedigna kvalitétskänslan".

Men på nåt konstigt sätt har de lyckats. Det är hippt och alla vill ha en iPhone och iPad nuförtiden. Konceptet passar väl många som vill ha ett färdigt sådant, men jag själv som gillar att experimentera och mixtra skulle aldrig överleva med en mac. Bara för att nämna exempel så kan man ta program till att göra egna vektorkartor till GPS-enheter, eller alla program för att greja till mitt flashade PS3. Tids nog kanske 1/5 program kommer även till mac, men initialt är det alltid pc som vinner, all the way.

Nä, jag tycker det är hypat. Inget för mig.

Som ägare av både en MacBook Pro och iPhone 4 så undrar jag var alla får "deras produkter är ner låsta" ifrån? Under de fyra år jag har använt mig av deras podukter så har jag aldrig upplevt några såna problem.

Angående Mac-datorer så har det enda problemet med mjukvara någonsin varit C# under programmeringskurserna, vilket som dock löstes med Mono. Vill du syssla med kartor till GPS så finns det väl flertalet program för detta i still med OpenStreetMap, GPSMapEdit, GPS Visualizer, MacGPS Pro m.m.

Vilka produkter är det du får du halva priset? Surfplattor? Nej, det får du inte... Dessutom så lider många av dessa surfplattor av samma problem gällande UI och bristen på mjukvara. Laptop beror på vilket segment du letar efter. Att hitta en laptop i stil med MBP och MBA är nästa helt omöjligt om du inte kollar på Lenovos, Sony, eller HP:s dyrare modeller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av supaman:

Den dagen den stora dumma massan inser att Apple inte är annorlunda, underground, eller på något sätt "the underdog" så tappar de i princip all sin status bland sina nuvarande och potentiella kunder då hela Apples existens bygger på att vara annorlunda. Deras slogan var "Think different.". Vad säger inte det om det som företaget försöker kapitalisera på? Denna upplysning bland Svenssons leder till att folk köper andra märken än Apple nästa gång de köper dator, mp3, eller telefon. Apple-aktien kraschar mer eller mindre, och endast de mest lojala fanboysen fortsätter att köpa, men även använda (bland mer förmögna människor som har råd att byta elektroniska produkter enbart pga. status) Apples produkter.

Många andra företag, typ HTC, tjänar storkovan på Apples förfall, då de marknader Apple har öppnat upp nu lämnats helt fri från en dominerande storebror, och vi får se ett race bland dagens mindre företag, igen typ HTC, där dessa företag tävlar om att bli den nya dominerande faktorn inom respektive område. Min gissning är dock att ingen kan fylla Apples skor på någon marknad, och flertalet mellanstora företag slåss i fortsättningen om kunderna baserat på kvalitet, inte status, och kanske inom nåt område skapas det oligopol likt dagens läge på grafikkortsmarknaden med AMD och NVIDIA. Dessa företags aktier ökar riktigt snabbt i värde då företagens chefer jagar efter investerare för denna potentiellt enorma marknad. Priskrig och snabbare ökad standard på teknologin som används inom dessa industrier kan väntas i framtiden. Bra för oss konsumenter. Död åt Apple!

Ber om ursäkt om det blev lite off topic, men menar mer eller mindre att du inte behöver oroa dig för att folk i allmänhet kommer att skriva "sÅ hÄr" i framtiden då Apple kommer att ha sin storhetstid bakom sig innan det skulle kunna inträffa.

One.

Det är ungefär samma skitsnack man har hört de senaste 15 åren..... Och det har visat sig fel i vanlig ordning.

Permalänk
Medlem

Man kan tycka vad man vill om apple, men jag är rätt imponerad av dom, dom tillhör samma folk, som dom väldigt vältaliga som kan be folk att dra ditt pepparn växer eller till helvetet, på ett sånt skickligt sätt att folk ser fram mot resan

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk

Apple förtjänar det. Dom tillverkar kvalité. Dom har unika produkter som uppenbarligen uppskattas.

HTC-fattiglappar kan gnälla någon annanstans.

Visa signatur

AMD, valet för dig som är fattig.

Permalänk
Skrivet av raxxor:

Go Apple Go !! (retas med applehatarna i den här tråden)

Haha tror knappast att du behöver retas, helvetet kommer braka lös ändå;)

Visa signatur

AMD Ryzen 3700x 8C 16T | ASUS TURBO GTX 1080TI 11GB |
ASUS STRIX X470-I | Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32GB (2x16GB)
| EVGA SuperNOVA 750 G3 |
| Noctua NH-U14S Slim CPU Cooler | Fractal Design Node 304 Case |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Anonymoose:

Apple förtjänar det. Dom tillverkar kvalité. Dom har unika produkter som uppenbarligen uppskattas.

HTC-fattiglappar kan gnälla någon annanstans.

Att Apple förtjänar det håller jag med om, det är kvalite och bra känsla i produkterna.

Men det där med HTC är bara rent av idiotiskt att säga för dom är tamig fan lika bra dom, om inte bättre på en del ställen. Synd att folk är så trångsynta att de inte förstår att det finns bra telefoner på BÅDA sidorna.

Permalänk
Medlem

Funderade på att köpa aktier i apple förut men när Steve Jobs dör så lär kursen gå åt skogen...
Sen gillar jag inte direkt apple men man kan ju alltid tjäna pengar på dem.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Men det där med HTC är bara rent av idiotiskt att säga för dom är tamig fan lika bra dom, om inte bättre på en del ställen. Synd att folk är så trångsynta att de inte förstår att det finns bra telefoner på BÅDA sidorna.

Bara o strunta i.

§ 1.5 Att uttala sig provocerande endast för att reta upp andra (så kallat trollande) är inte tillåtet.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av KiXeR:

Han eller de (applefolk) spelar väl mindre roll, faktum är att väldigt många uppskattar deras produkter och är villiga att betala, det visar försäljningssiffrorna. Sen att de inte faller dig i smaken är mindre viktigt då det funkar för massa andra människor :P. Alla företag som "mår" bra har oftast hård kontroll ovanför, det krävs bra ledare för att företaget ska lyckas, har du inte fungerande ledning så brukar det gå åt pipan, microsoft är inget undantag .

Vad som händer efter Jobs kan vi bara spekulera i men visst kommer Apple tappa i marknadsvärde, det tror jag på. Jobs är trots allt fronfigur för Apple och går nog inte att ersätta så lätt.

För mig är det viktigt att Apples produkter inte faller mig i smaken! Mer än så menade jag inte med den kommentaren.

Hård kontroll är i sig ingen bra egenskap. Hård kontroll kan också innebära en extremt trög organisation där ledningen hämmar företagets utveckling. I fallet med Jobs uppfyller Apple Jobs vision, och Jobs spelar på ett sätt fler roller än bara företagsledare. Det är faktiskt inte så vanligt, och ofta kan det få katastrofala följder.

Jobs är framgångsrik nu, och speciellt de senaste åren. Vad jag menade var att måttet på hur bra han är visar sig när han ska lämna över manteln. Det har funnits oerhört framgångsrika företagsledare genom historien, vilka ändå inte lyckats att skapa något beständigt att lämna över. En företagsledare kan inte bara arbeta för stunden utan måste också ha en strategi efter honom/henne.

Permalänk

På något sätt har Apple lyckats behålla rollen som en underdog och en smalt alternativ för finsmakarna, trots att det är ett amerikanskt jättebolag som tillverkar generiskt skräp i samma kinesiska sweatshops som alla övriga tillverkare. Helt otroligt egentligen.

Vad är det som skiljer detta bolag från andra bolag förutom att de andra datortillverkarna tar hälften så mycket för en dator med samma specs?

Jag fattar det faktiskt inte.

Visa signatur

Every take-off is optional. Every landing is mandatory.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Memento mori:

På något sätt har Apple lyckats behålla rollen som en underdog och en smalt alternativ för finsmakarna, trots att det är ett amerikanskt jättebolag som tillverkar generiskt skräp i samma kinesiska sweatshops som alla övriga tillverkare. Helt otroligt egentligen.

Vad är det som skiljer detta bolag från andra bolag förutom att de andra datortillverkarna tar hälften så mycket för en dator med samma specs?

Jag fattar det faktiskt inte.

För att de till skillnad från andra bolag säljer ett helt koncept och inte bara en dator.

Sen har vi varit inne på det uttjatade ämne säkert 99999999999999999 ggr vid detta laget. Finns det några motsvarande alternativ till iMac? Inte direkt, de modeller som finns ut från HP är fullkomligt värdelösa, och de från Sony säljs väl inte i Sverige. Motsvarigheten till MBA? Ja, det finns från bla Samsung (900X3A), Lenovo (X1, C220) och Sony (Vaio Z-serien). Hittar du någon av dessa för halva priset är du bra duktigt.

Permalänk
Avstängd

Helt otroligt vilket fantastiskt jobb jobs har gjort. Det var ju inte allt för många år sen som Apple var nära att gå i konkurs och vad har dom gjort sen dess? slutat tillverka egna datorer och börjat köpa in äldre intel hårdvara och sätta in den i en snyggt designad låda. Och sen iPod, utan den så hade det nog inte funnits ett Apple idag.
Fantastisk företags ledare, nästan för bra, tror inte det finns nån som kan ersätta han.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Helt otroligt vilket fantastiskt jobb jobs har gjort. Det var ju inte allt för många år sen som Apple var nära att gå i konkurs och vad har dom gjort sen dess? slutat tillverka egna datorer och börjat köpa in äldre intel hårdvara och sätta in den i en snyggt designad låda. Och sen iPod, utan den så hade det nog inte funnits ett Apple idag.
Fantastisk företags ledare, nästan för bra, tror inte det finns nån som kan ersätta han.

Tim Cook gör ju ett väldigt bra jobb redan och så gjort under många år. Nu under Jobs sjukfrånvaro är det ju han som styr och ställer...

Edit:

Han är dock inte någon bra talar om man jämför med Steve.. Då tror jag Phil Schiller är bättre eller Scott Forstall

Permalänk

Jag gillar designen på Iphone/Ipad och skulle gärna köpt någon av dessa om det inte var för priset. Förstår inte hur folk har råd att köpa en lur för nästan 10,000 kr

Visa signatur

EVGA 980 GTX SC | AMD Ryzen 2600 | ASUS B450-F | 16Gb Corsair 3000Mhz CL16 | Corsair 850w | Corsair 600T

Permalänk
Medlem
Skrivet av RealMadrid:

Jag förstår dina problem, men jag körde android i nästan två år och jag hade aldrig dem här problemen. Räckte med att stänga ner apparna en gång så gick dem inte igång mer. Förinstallerade appar kan kanske vara värre med HTC pga deras Sense, men att man inte kunde ta väck dem låter skumt.

Jag hade en Samsung Galaxy Spica och jag brukade hålla på med min bror och håna honom för att han har köpt en 3GS för 6000kr när jag kan göra allt han kan på min Spica för 2800kr. Faktum var att jag kunda göra allt med min mobil som han kunde med sin men min gjorde allt mkt sämre och allt det tog längre tid.
Då kunde jag acceptera att iPhone var bäst och att dess pris var lite rättfärdigat.
Men nuförtiden så kan dagens high-end Android telefoner gör allt en iPhone 4 kan och göra det bättre, men trots det så är en iPhone 4 dyrare. Hur går det ihop?

Vill man dessutom ha en mobil som fungerar perfekt out of the box med ett sjukt smidigt och snyggt interface som får iOS att se föråldrat ut så ska man testa Windows Phone 7. Har en HTC Trophy som kör WP7 nu och jag älskar den. Om iPhone kunde vinna mot diverse Android telefoner för hur allt flöt på och att allt "bara funkar" så borde inte iOS ha en chans mot WP7. Även mina iPhone frälsta polare tycker att det är ett sjukt smidigt och snyggt OS.

Sen köpte jag mobilen för 1900kr från Tyskland. Att man kan få en mobil som verkligen är bättre än en Iphone 4 för en tredjedel av priset på en iPhone 4 bevisar verkligen att iPhones har ett sjukt överpris.

Sedan ska jag kanske tillägga att jag absolut inte hatar Apple eller iPhones. När iPhone 3G kom ut och var den bästa smartphonen på marknaden så ville jag köpa en man jag gick i gymnasiet och hade 1050kr att leva på i månaden så det var inte aktuellt att köpa en. Nu när jag har pengar att köpa en iPhone 4 så gjorde jag inte det av den enkla anledningen att jag kunde köpa en i mitt tycke mkt bättre telefon för en tredjedel av priset.

Verkligen, tycker också det är skumt. Hade kunnat levt att det fanns en twitter app, men tre stycken, jag använder inte ens twitter! Prövade installera "Uninstaller", men även den kan bara ta bort appar som jag själv installerat i efterhand. Dock kan man komma åt väldigt mycket systemfiler (eller?) när man använder mobilen som diskenhet till datorn, finns ingen som vet något fulhack att ändra något där?

Anledningen till dyrare är som alltid förr; design, kvalitet och starkt varumärke. Och jag håller med dig, tok för dyra, därav att jag gjorde ett begagnat köp för det var mer prisvärt imo. Och på vissa fronter ligger Apple före sina konkurrenter, fortfarande tycker jag att touchen är bättre än på min HTC, även om skillnaden är minimal och minst sagt knappt märkbart. Så ja, funktionerna finns hos båda, men de flyter på förbannat mycket bättre ur min egen åsikt på iPhone.

Se där ja, jag var inne på samma mobil, HTC Trophy, men jag tänkte tillbaka till Windows förra OS till mobila enheter, rös, och valde mig för att testa Android. Nu i efterhand kanske man borde ha valt HTC Trophy istället för HTC Incrediable S. Eftersom jag är nya tillskottet på jobbet så känner jag ingen som har WP7 mobil, de flesta har HTC Desire. Jag kunde med andra ord inte testa WP7 och tog det säkra före det osäkra, trots allt bara en arbetstelefon. Jag får försöka se till att testa när jag får chansen då!

Hehe, satt själv i samma båt, var så avundsjuk på alla andra som hade skaffat, men men, man får rätta munnen efter matsäcken som man brukar säga.

Skrivet av widL:

Citera mig rätt! Prestanda "behöver" man alltid mer av, eftersom det förbättrar upplevelsen och produktiviteten, däremot så behöver inte bättre hårdvara innebära högre prestanda!

Jag vet tyvärr inte hur det är med systemkrav till Windows respektive OS X, eftersom jag aldrig kollar på systemkrav. Det jag vet är att Apple aldrig har brytt sig om spel förrän iPhone blev en stor succé på spelfronten. OS X är helt enkelt inte anpassat för spel, och drivrutinerna är betydligt sämre (vilket iofs inte bara Apple är ansvariga för), vilket gör att det ev. krävs bättre hårdvara för att få samma spelprestanda i OS X som i Windows. Apple har helt enkelt inte lyckats för att de inte har försökt än!

Det känns som en väldig konstig strategi från Apples sida att man inte satsat mer på de, jag menar, väldigt många väljer PC med Windows just för spelen skull, jag tror att Apple har en väldigt stor marknad att hämta där om de bara satsade lite mer på det. Dessutom tror jag att ett sådant projekt skulle kanske kunna gynna Linux gällande spel-grafik som bonus? Vad vet jag.

Jag har egentligen inte granskat saken, har kollat vissa systemkrav på spel som tjejen vill spela, för att se om hennes äldre bärbara orkar med eller vad för dator som behövs. Därav att jag reagerat att när det gäller minimum till Mac, så är det nästan samma hårdvara till PC för rekommenderat.

Skrivet av ericsundell2:

Antog detta. Var någon som skrev att de sitter "kids" på bussen med iPhone etc och har blivit en status grej att man måste ha. Skumt och feltänkt av föräldrar som går på allt skit.

Men jag förstår varför vissa vill ha designen etc, de tycker de är snyggt.

Dock kör själv alltid på mina egna val och - I always bet on the little guy

ZTE Blade ftw! 1400 :- tot mot iPhone på 8k nånting.

Jämförde du nyss ZTE Blade mot iPhone? Skrattretande i så fall, för den telefonen är nog den segaste av alla som finns idag. Den är billig av en anledning, och det märks när man leker med den, dessutom är många komponenter bristfälliga i kvaliten, t.ex. klagade kompisen som har en sådan att GPS;en är väldigt dålig.

För att vara en smartphone: Billig
Men inget alls att jämföras mot t.ex. HTC eller iPhone.

Skrivet av m0rk:

Som ägare av både en MacBook Pro och iPhone 4 så undrar jag var alla får "deras produkter är ner låsta" ifrån? Under de fyra år jag har använt mig av deras podukter så har jag aldrig upplevt några såna problem.

Antagligen känner du inte igen dig i frågan för att du kör, just en Mac-dator, det är långt ifrån alla som gör det och till Windows är iTunes ingen trevlig syn dessvärre. Ska man tvingas skaffa en Mac för att få det o lira? Det ska inte behöva vara så, sen om det är medvetet från apples sida är en diskussion jag inte tänker bege mig in på då man bara kan gissa och är ett känsligt ämne för vissa fanboys. Sen så kan du inte springa runt hur du vill till vilken dator som helst, max 5 datorer kan man koppla. Vad gör man om man installerar om en dator, eller vill ha på fler datorer osv, det skapar problem och man känner sig låst. Jag skulle se att kunna lägga över musik fritt från ett par datorer; tjejens dator, min stationära, min bärbara, brorsans dator, päronens dator. Där var vi uppe i 5 datorer, vad händer då när jag ska installera om, för jag ska skaffa en större SSD disk nu, kommer inte jag bli väldigt låst? De som vet får gärna svara på frågan åt mig.

Så ja, många känner sig låsta pga iTunes, varför inte ha de fritt, typ som ett liknande USB minne när man kopplar in den, borde kunna vara valfritt och välja tycker jag.

Skrivet av Lon Höppö:

Jag gillar designen på Iphone/Ipad och skulle gärna köpt någon av dessa om det inte var för priset. Förstår inte hur folk har råd att köpa en lur för nästan 10,000 kr

Håller med, köpte min iPhone 4 begagnad för 4 tusen, liten repa på baksidan, förövrigt nyskick och fick med bumper runt om, supernöjd!

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem

Helt ärligt, med tanke på vad Jobs har gjort med Apple, från "konkurs" till ett av världens mest framgångsrika företag så är jag övertygad om att han har redan listat ut vem som kommer tillträda efter honom :).Men vi låter framtiden avgöra vad som händer, spännande är det iaf.

Skrivet av KimTjik:

För mig är det viktigt att Apples produkter inte faller mig i smaken! Mer än så menade jag inte med den kommentaren.

Hård kontroll är i sig ingen bra egenskap. Hård kontroll kan också innebära en extremt trög organisation där ledningen hämmar företagets utveckling. I fallet med Jobs uppfyller Apple Jobs vision, och Jobs spelar på ett sätt fler roller än bara företagsledare. Det är faktiskt inte så vanligt, och ofta kan det få katastrofala följder.

Jobs är framgångsrik nu, och speciellt de senaste åren. Vad jag menade var att måttet på hur bra han är visar sig när han ska lämna över manteln. Det har funnits oerhört framgångsrika företagsledare genom historien, vilka ändå inte lyckats att skapa något beständigt att lämna över. En företagsledare kan inte bara arbeta för stunden utan måste också ha en strategi efter honom/henne.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Skrivet av m0rk:

Som ägare av både en MacBook Pro och iPhone 4 så undrar jag var alla får "deras produkter är ner låsta" ifrån? Under de fyra år jag har använt mig av deras podukter så har jag aldrig upplevt några såna problem.

Ett utmärkt svar.
"Jag har inte stött på något problem du beskriver = Problemet existerar inte."

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem
Skrivet av DataNusse:

Ett utmärkt svar.
"Jag har inte stött på något problem du beskriver = Problemet existerar inte."

Läs min post på sidan före, näst sista kommentaren tror jag det var.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem

gissar på att de inte är många som köper. de flesta skaffar abonnemang och då kostar oftast inte telen något extra. så av den enkla anledningen så har svensson råd.

Skrivet av Lon Höppö:

Jag gillar designen på Iphone/Ipad och skulle gärna köpt någon av dessa om det inte var för priset. Förstår inte hur folk har råd att köpa en lur för nästan 10,000 kr

ontopic. grattis apple, har en 3GS som jag är supernöjd med men alla andra apple produkter kan dra åt fanders enligt mig.
//Knape

Visa signatur

Stationär: Lian-Li O11 Dynamic XL ROG Certified - ASUS B-450 F Gaming - AMD Ryzen 2700X lätt OC - Fractal design S36 - G-SKILL 3200 @3400 CL 16 16Gig - MSI RTX 2080 GAMING X TRIO - Corsair 650W Mod - Lagring: S EVO 970 500GB S EVO 250GB INTEL 660 1TB S BARACUDA 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzi:

Håller med, köpte min iPhone 4 begagnad för 4 tusen, liten repa på baksidan, förövrigt nyskick och fick med bumper runt om, supernöjd!

Jag har aldrig förstått hur folk får iPhone att verka så dyr. Jag köpte min när den släpptes för 299kr i månaden i 24 måndar. Då hade jag tele2 student för 19kr/mån + 69kr/mån för surf (88kr) men saknade täckning på landet men inte så hemskt. Nu har jag Telia (och således täckningen) där abbonemanget kostar 99kr i månaden löst. Så jag betalar 4800kr för min iPhone 4 vilket inte är så dyrt (då fanns heller inte så mycket konkurens) då de bra andriod mobilerna idag landar 4000kr(eller mer) och så har man ändå ett abbonemang omkring 100 lappen i månaden(med 1gb surf).