1 PCI-E kabel med två 6pin ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2007

1 PCI-E kabel med två 6pin ?

Förlåt men väldigt dåligt på det här.

Jag har ett Corsair HX 650W 80+ och mina PCI-E kablar ser ut som bilden nedan.

Går det att koppla in två stycken 6pins kontakter i de två 6pins anslutningarna på mitt grafikkort med samma kabel?
Blir det tillräckligt med ström till grafikkortet med en kabel?
Eller måste jag ha två enskilda kablar från nätagget, även fast det finns två anslutningar på själva kablarna?

http://i.imgur.com/6N30S.jpg

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2010

Det ska gå med att använda två kontakter på samma kabel. Så gör jag iallafall, och än har inte huset brunnit ner

Blir ju jobbigt om man, som jag, har två grafikkort, då det på mitt nätagg endast finns möjlighet att ansluta två av de sladdarna du har på bilden där, vilket innebär att det är enda sättet för att ge två grafikkort ström.

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
192.168.1.1
Registrerad
Jan 2010

Skillnaden ligger i vad det är för "lina".

Om jag inte har fel, så har HX modellerna 4 st 12V linor . 1 till 8 pin (2x4) CPU, 1 till 24 pin och 2 st till PCI-E kablarna. Eftersom du har 2 st kablar, så är det 1 lina i vardera.

Det optimala hade varit och sätta 1 kontakt från kabel 1 i grafikkortet, och 1 kontakt från kabel 2. Men

Det går finfint att sätta båda kontakterna från 1 kabel Enda skillnaden är att den linan får ta mer stryk...elr...vet du vad, jag har inte en jävla aning. Det kan ta mer på den, eller inte. Du har i alla fall då en oanvänd 12v lina.

Hänger ni med?

Dell XPS 13 9360 / På jakt efter nya projekt

Krusidullen är stulen

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2010
Skrivet av SuperSverker:

Skillnaden ligger i vad det är för "lina".

Om jag inte har fel, så har HX modellerna 4 st 12V linor . 1 till 8 pin (2x4) CPU, 1 till 24 pin och 2 st till PCI-E kablarna. Eftersom du har 2 st kablar, så är det 1 lina i vardera.

Det optimala hade varit och sätta 1 kontakt från kabel 1 i grafikkortet, och 1 kontakt från kabel 2. Men

Det går finfint att sätta båda kontakterna från 1 kabel Enda skillnaden är att den linan får ta mer stryk...elr...vet du vad, jag har inte en jävla aning. Det kan ta mer på den, eller inte. Du har i alla fall då en oanvänd 12v lina.

Hänger ni med?

Säger ju sig självt att det blir den dubbla mängden ampere i sladden. Men eftersom nätagget är konstruerat så, så måste det vara något tillverkaren tänkt på och testat, och därför drar jag slutsatsen att det fungerar. (Kör ju det som sagt dessutom själv, exakt så, och det funkar finemang.)

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.