Hjälp ang Ny SSD Corsair Force Series 80 i ny Asus G74 laptop.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lappland
Registrerad
Mar 2011

Hjälp ang Ny SSD Corsair Force Series 80 i ny Asus G74 laptop.

Fick båda mina ögonstenar idag. Har suttit hela kvällen och försökt få detta att fungera med blir mer och mer TOKIG!

Jag har installerat windows på min SSD, gick hur fint som helst. Formaterade min 500gb hdd som följde med datorn. När jag stänger av datorn så hittar inte den min SSD. Jag provar att flytta plats på SSD och min andra HDD. Den hittar den fortfarande inte. Sedan provar jag SSD'n i en annan äldre asus dator, den hittar den DIREKT, går hur fint som helst.

Nu testar jag igen på nya Asus g74'n, då hittar den SSD. Jag tar mig in i Windows och är glad som en fågel... Sedan stänger jag av batteri-spar funktionen då jag tänker att det är därför den stänger av SSD'n när systemet går i vila.. Stänger av datorn och provar igen. DEN HITTAR INTE SSD'n.....

Försökt och åt fram nu i flera timmar, lyckas inte lösa detta.. Den hittar fortfarande inte SSD'n.... Har googlat mig fram men blir inte klokare. Kan någon visare än mig ge mig råd?

Uppdatering: Testat vidare och lyckas få datorn att starta med SSD varje gång (oavsett om den hittar den eller inte) om jag går in på advanced SATA settings och byter mellan IDE och AHCI. När jag då trycker f10 save and exit så bootar den SSD'n... Men fortfarande varje gång jag stänger av datorn eller i viloväge så kan den inte hitta åt den och jag måste göra om hela proceduren.

Tack på förhand.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2003

Corsair och Sandforce är riktigt struliga.

Kolla Corsairs forum, supporten är där och svarar på frågor.

Själv bytte jag till Intel SSD efter jag tröttnat på Corsairs buggiga diskar.

[Asus maximus VII ranger] - [Intel Broadwell i7-5775c] - [Samsung 850 pro 512 GB] - [Samsung 1TB] - [Kingston HyperX Beast 2133 MHz 2x8GB] - [Palit GTX 1080] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]