Permalänk
Medlem

Prime95 fråga

Hej!

Jag håller på att överklocka min q6600 till 3.4Ghz. Det går rätt bra men jag märkte en detalj idag som aldrig hänt mig innan. Vanligtvis så brukar datorn startas om när OC inte är stabil. Nu var det så att jag fick ett error på en av trådarna i Prime95. Vad innebär detta? Har aldrig hänt förut. Är OC inte stabil om man får error??

Tacksam för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xclusiv8:

Hej!

Jag håller på att överklocka min q6600 till 3.4Ghz. Det går rätt bra men jag märkte en detalj idag som aldrig hänt mig innan. Vanligtvis så brukar datorn startas om när OC inte är stabil. Nu var det så att jag fick ett error på en av trådarna i Prime95. Vad innebär detta? Har aldrig hänt förut. Är OC inte stabil om man får error??

Tacksam för svar.

Om det blir error räknar processorn fel vilket ofta leder till bsod men inte alltid. Klocken är inte stabil dock

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcorc:

Om det blir error räknar processorn fel vilket ofta leder till bsod men inte alltid. Klocken är inte stabil dock

Skickades från m.sweclockers.com

Ok. Då har jag nått min minimala vcore som jag kan ha på den klocken 3.4ghz på 1.36 vcore. 1.35 ger mig den errorn. 1.36 är stabilt utan errors.