Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2010

behöver hjälp med chassi

Hejsan, nu när det är sommar så blir rummet riktigt varmt.
Och datorn blir bara varmare och varmare.

Så jag pillade lite med mitt chassi och mina fläktar.
Men förstår mig inte riktigt på det, hur mkt RPM och sånt.

Så nu till min fråga är ifall ni skulle kunna länka till ett chassi och fläktar till det så det ska hålla sig kallt.
Allt ska köpas på inet.se

har ingen riktig budget , så vill gärna att det ska hålla sig svalt.

mvh//mihon

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sölvesborg
Registrerad
Aug 2008

http://www.inet.se/kundvagn/visa/641419/2011-07-20

Jag kan verkligen rekommendera det chassit!
Snyggt, lätt att arbeta i och gott med fläktplatser!(8 st totalt)
Även ett stort + att det är fläktfilter.

/Asus P8P67 PRO B3/Intel i7 2600K@4.6ghz/Noctua NH-D14/Asus GTX1080 Strix/Samsung 830/16 gb Corsair vengeance 1600mhz/Fractal Design Define R5/Corsair AX850/Kringutrustning: /Ducky G2pro Mx Green/Ducky YOTHMx Green/M-Audio AV40 MK2/MX Master/HyperXCloudII

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
192.168.1.1
Registrerad
Jan 2010
Skrivet av mihon:

Hejsan, nu när det är sommar så blir rummet riktigt varmt.
Och datorn blir bara varmare och varmare.

Så jag pillade lite med mitt chassi och mina fläktar.
Men förstår mig inte riktigt på det, hur mkt RPM och sånt.

Så nu till min fråga är ifall ni skulle kunna länka till ett chassi och fläktar till det så det ska hålla sig kallt.
Allt ska köpas på inet.se

har ingen riktig budget , så vill gärna att det ska hålla sig svalt.

mvh//mihon

Glöm inte fri frakt!

https://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vi...

Dell XPS 13 9360 / På jakt efter nya projekt

Krusidullen är stulen

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2010
Skrivet av THEBADGUY:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/641419/2011-07-20

Jag kan verkligen rekommendera det chassit!
Snyggt, lätt att arbeta i och gott med fläktplatser!(8 st totalt)
Även ett stort + att det är fläktfilter.

Men behöver jag inte fler fläktar ? Vill att den ska vara tyst men ändå hålla sig kall.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sölvesborg
Registrerad
Aug 2008
Skrivet av mihon:

Men behöver jag inte fler fläktar ? Vill att den ska vara tyst men ändå hålla sig kall.

Bara att köpa till fler :).
Jag har 6 st i mitt totalt(dock bara 4 inkopplade för tillfället, används bara som tv/media dator så)
Och det ger riktigt bra kylning om jag får säga det själv!
Är inte jättetyst dock.

/Asus P8P67 PRO B3/Intel i7 2600K@4.6ghz/Noctua NH-D14/Asus GTX1080 Strix/Samsung 830/16 gb Corsair vengeance 1600mhz/Fractal Design Define R5/Corsair AX850/Kringutrustning: /Ducky G2pro Mx Green/Ducky YOTHMx Green/M-Audio AV40 MK2/MX Master/HyperXCloudII

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Burseryd
Registrerad
Mar 2010

Vattenkylning

En gång hade jag ERGO nu har jag datorer.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Maj 2011

Tyst och super kallt är något som inte går bra ihop. Vattenkylning kanske? Om du nu vill ha det tyst

Corsair Air 540 | Asus Z87-PRO | INTEL i7-4770K @ 4,2 ghz| 4x4gb 1600mhz RAM | Zotac 980 AMP! XTREME 4GB | SSD 512GB | 2x1tb WD 7200rpm | Cooler Master V1000 1000W | Skärm: ACER XB280HK | OSx + Win 10 pro N 64-bit
---------------------------------------------------------------------------------
Server: Supermicro X7DBP-8 | 2x Intel Xeon E5420 | 16gb ECC | 700w PSU | TS3 | CS:GO | mer i framtiden

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm/Värmdö
Registrerad
Feb 2007
Skrivet av Krullieboy:

Tyst och super kallt är något som inte går bra ihop. Vattenkylning kanske? Om du nu vill ha det tyst

Jag har ett stort silverstone fulltower chassi med enbart 2 fläktar och bra luftgenomströmning.
Trött på chassin med hål i tak och sidorna och överallt. Skulle klara att kyla alla riggar förutom vissa crossfire configs möjligen.

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jan 2007

Vill även tumma för FD arc helt ljudlöst med 3 st 140 mm på lägsta inställningen (följer med kontroller som sitter bak). När man spelar vrider man bara upp ratten där bak, tempen hålls definitivt i schack lite oljud bara men då har man lurar på sig så spelar ingen roll.