Permalänk
Medlem

Är det värt att köpa en gamepad till PC?

Sitter här och funderar över om det är värt att köpa en gamepad(xbox360 kontrollern) till PC.

Jag undrar om ni som har köpt en gamepad anser att det är värt det. OM jag förstår det hela rätt så skall "game for windows live" eller vad det nu heter fungera utmärkt med gamepad, men hur är det med andra spel (Mass effect, Witcher 2 etc)?
Fungerar det bra med spel som inte är "games for windows live"? Jag känner inte riktigt att jag vill hålla på och trixa en massa med configs och inställningar varje gång jag vill spela spel som inte är kompatibla med xbox-gamepaden.

Tack på förhand

Visa signatur

i5 4670K @ 3.8 GHz - Arctic Freezer 7 Pro Rev. 2 - ASUS GeForce GTX 760 DC2 OC 2048MB - Corsair 8gb 1600 MHz - G1.Sniper Z87 - 650 W PSU - G2420HDBL (1920*1080) - Fractal Design R3
inet fraktfritt

Permalänk
Medlem

Beror helt på vilka spel du spelar. Jag köpte Fable 3 för någon vecka sedan, och eftersom det är portat från Xbox syns det tydligt att det egentligen är optimerat för gamepads, och jag tror att det blir mycket trevligare att spela med en gamepad.
Samma sak med bilspel, där är gamepad ett stort plus.
Men smaken är som baken - delad. Vissa föredrar gamepad, vissa föredrar tangentbord. Den riktiga frågan är om DU föredrar gamepads framför tangentbord.

Konfiguration är inga som helst problem, du binder knapparna på gamepaden till "tangentbords-knappar". Typ A på kontrollen blir Z på tangentbordet, osv.

Permalänk
Avstängd

Absolut.
Xbox 360 gamepadden är löjligt värt köp.
Inga problem även med spel som inte stödjer den direkt "vilket är enbart äldre spel"
Spelat Witcher 2 och ME 2 med fullt stöd för 360 padden också.

Trixa med gamepads är så förra deceniet

Permalänk
Medlem

Jag köpte en xbox-gamepad från cdon.com för 299kr gratis frakt och jag är otroligt nöjd. Mass Effect 2 och Batman Arkham Asylum fungerar perfekt med gamepad.

Visa signatur

i5 4670K @ 3.8 GHz - Arctic Freezer 7 Pro Rev. 2 - ASUS GeForce GTX 760 DC2 OC 2048MB - Corsair 8gb 1600 MHz - G1.Sniper Z87 - 650 W PSU - G2420HDBL (1920*1080) - Fractal Design R3
inet fraktfritt

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av marre910:

Jag köpte en xbox-gamepad från cdon.com för 299kr gratis frakt och jag är otroligt nöjd. Mass Effect 2 och Batman Arkham Asylum fungerar perfekt med gamepad.

Det är nördigare att köra dem med ratt
pad ratt joystick tangentbord mus, allt beror på vilket spel, att komma med en flygratt till en cs turnering tja.....annorlunda. Jag har tidigare haft en pad men inte längre, den passade inte mig, däremot har jag ratt, och nä jag spelar inte mycket cs. hade en flygperiod, då hade jag flygjoystick och gasreglage.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Som redan sagts, löjligt värt

Visa signatur
Permalänk

jag har en xbox dosa som jag tyckte var kul till gta iv. nu spelar jag bara fps spel där en gamepad är komplett värdelös :<

Visa signatur

lådan: lian li lancool pc-k62 cpu : 2500k på den finns en h50. mobo: asus p8p67. Ram 2x4 corsair pc-16000. Gpu: gigabyte gtx 470 soc
psu: hx650 hdd: random Western digital caviar 250 gb+ 500 gb wd blue caviar
skärm: g2420hd

Permalänk
Medlem

Teknikmagasinet har börjat sälja den trådade versionen för 199, väldigt värt. 360-kontrollen är så löjligt skön att hålla i, och en del spel passar bättre med gamepad, sen så har en del (rätt många) spel problem med portning från konsol till PC, så att kontrollerna ofta laggar (jag har haft problem i assassins creed borherhood, prototype och transformers WFC), såpass illa att de inte går att spela utan gamepad.. (Det var problemen med assasssins creed som fick mig att köpa kontrollen)

Så på många sätt och vis, ja det är värt

Permalänk
Medlem

köp ps4 kontroll och ladda ner ds4windows så funkar det till alla spel som har stöd

Permalänk
Medlem

Det är otroligt värt köpet! Jag köpte min första handkontroll (Xbox 360) för två år sedan. Jag kan inte fatta varför jag väntade så länge med att köpa!! Det är otroligt skönt att spela med handkontroll, liksom skönare och mer avslappnat.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Köpte en 360 gamepad samtidigt som witcher 3 , tycker absolut de är värt de , men beror ju helt på vad man ska spela .

Permalänk
Medlem

Absolut.

Finns mängder med spel som flyter bättre med gamepads även om man kanske vill ha en mus till fps, rts osv.

Permalänk
Medlem

Är det inte bättre att vänta på steam controller?

Skickades från m.sweclockers.com