Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2010

Problem med nätagg?

Hej, jag har under ett tag nu haft problem med vad jag tror är mitt nätaggregat. Det började med att datorn vid ett tillfälle - helt utan anledning bara stängde av sig. Efter det fungerade det att starta datorn, men den stängde ner efter ett par sekunder. Jag testade då att lägga datorn ner, vilket fungerade, och datorn fungerar klockrent då. Enda problemet är bara att jag snart ska flytta och jag då inte kommer ha plats att ha den på golvet. Jag har kollat att alla kablar etc sitter i datorn som de ska etc, och den enda slutsatsen jag kan komma till är att nätaggregatet glappar. Är det glapp eller kan det vara något annat?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Jun 2011

Kan vara mkt mer än agget som glappar. har du långa kablar till agget kan du ju skruva ur det och bara prova vända på det, då lär du se om det är agget. kan ju annars vara någon annan komponent som inte vill sig riktigt.

MVH

Mobo: ASUS X58 SABERTOOTH, CPU: Core-i7 960, RAM: 3x2GB HyperX 1600MHz + 3x2GB XMS3 1600MHz, GPU: 2x ASUS RADEON HD6870 1GB Direct CU: SSD A-DATA SP900 256GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Öresund
Registrerad
Jul 2009

Jag har stött på ett liknande problem för ett par år sedan när jag bytte kylare på min 3500+.
Har du kollat så att kylanordningen till processorn sitter som den ska? När chassit står upp kanske inte kylanordningen till processorn är riktigt fäst. Och när du då lägger chassit ner så lägger sig kylanordningen ner på automatik emot processorn. Kanske värt att kolla?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2010

Testade att ställa datorn igen nu, efter att ha haft den avstängd ett litet tag. Först startade den upp i windows, och allt fungerade normalt. Sedan startade jag wow och efter ett tag märkte jag att min FPS droppade från ca 70 till 8 och datorn stängdes av. Detta borde ju betyda att nätagget brister på något sätt eller? Det är för övrigt ett OCZ modxstream 700w, vilket inte är det bästa kvalitetsagget så att säga

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Jun 2011

Vi kan inte bedöma agget direkt bara så. lär ju veta vad du driver med det, men jag tror inte det är agget, verkar ju mer som att något överhettar :S klarar inte agget av riggen borde det inte starta osv.

Jag hade ett sånt agg och det funkade riktigt bra

Mobo: ASUS X58 SABERTOOTH, CPU: Core-i7 960, RAM: 3x2GB HyperX 1600MHz + 3x2GB XMS3 1600MHz, GPU: 2x ASUS RADEON HD6870 1GB Direct CU: SSD A-DATA SP900 256GB