Permalänk
Medlem

Chassibyte funkar detta?

Hej alla datanissar, jag har nu sommarjobbat under en period och tjänat lite pengar så nu funderar jag på att köpa ett nytt chassi till min älskade dator.
Just nu har jag ett vanligt Midi tower (ATX!) men jag skulle vilja byta till ett så litet chassi som möjligt (typ ett HTPC Desktop chassi) och jag undrar nu om ni skulle kunna rekomendera några chassin.
Jag lanar ganska mycket och vill ha ett som är lätt att ta med, det är också viktigt att allt får plats och så.

Här är det som ska in i chassit
Mobo: Gigabyte GA-P55-USB3 ATX CPU: Intel Core i5 760, 2.8GHz Minne: Corsair 4GB DDR3(2x2GB) GPU: XFX Radeon HD5770 1GB Hårddisk: 500GB Samsung Spinpoint Burk: Antec Two Hundred Nätagg: OCZ 500W

Visa signatur

Mobo: Gigabyte GA-P55-USB3 CPU :Intel Core i5 760, 2.8GHz Minne : Corsair 4GB DDR3(2x2GB) GPU : XFX Radeon HD5770 1GB Hårddisk :500GB Samsung Spinpoint Burk : Antec Two Hundred Nätagg : OCZ 500W

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Mobo: Gigabyte GA-P55-USB3 CPU :Intel Core i5 760, 2.8GHz Minne : Corsair 4GB DDR3(2x2GB) GPU : XFX Radeon HD5770 1GB Hårddisk :500GB Samsung Spinpoint Burk : Antec Two Hundred Nätagg : OCZ 500W

Permalänk
Inaktiv

Ser väl ut att fungera bra, men skulle aldrig köpa ett desktop-chassi om jag hade en gamingburk av uppenbara anledningar.

T.ex, luftflöde, kabeldragning, hårddisklösningar osv.

Om du vill ha något som är enkelt att bära med sig så är det bara försöka hitta något med t.ex bärhantag och som inte väger så förbaskat mycket.

Eller så köper du en laptop

Permalänk
Medlem

SilverStone-desktoppen är ju inte så liten som man kan tro. Räknar man in sämre luftflöde och kass kabeldragning tycker åtminstone inte jag att det verkar så attraktivt längre.

Ett vettigt alternativ i mitt tycke skulle vara detta: http://www.inet.se/artikel/6900463/fractal-design-core-3000-s...

Inte alls ett stort chassi som dessutom är riktigt stilrent!

Permalänk
Medlem

Eller så tar man en fd r3 mini?

Känns svårt annars att få ihop något trevligt, helst vill man ju ha plats för en ordentlig processorkylare med

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bellerefon:

Eller så tar man en fd r3 mini?

Känns svårt annars att få ihop något trevligt, helst vill man ju ha plats för en ordentlig processorkylare med

Känns ytterligare lite jobbigt att trycka in ett fullt ATX-bord i ett chassi som rymmer mATX som max.