Spånar lite fritt...
Någon som vet varför endast ett fåtal pc-modeller kommer ut i vitt? Är det dyrt att tillverka, eller har Apple patent på vita laptops? Med tanke på den blanka ytan på N-seriens lock skulle det vara optimalt med vit färg för att motverka fingeravtryck. Vit färg skulle även passa utmärkt rent estetiskt med den silvriga rand runt kanten... hehe.. men det är bara jag... VITT OCH SILVER ÄR SNYGGT!!!
Tänkte beställa en N75:a men överväger nu N55 då det blir med matt bildskärm. Spelar aldrig spel... eller nu ljuger jag... är WOW torsk men det låter lite mer seriöst att hävda att jag kommer använda den till CAD i skolan. Tänkte spara lite pengar genom att köpa en sjysst 17" med 1920 men får väl kompromissa då och fixa en extern bildskärm hemma.
Har redan bestämt mig för att köpa en Asus. Dock finns det några saker som jag är skeptisk till:
- Fingeravtryck
- Designen med svart blank färg, silver tangenbord/ silver högtalar-grid, och en fet silver banderoll under bildskärmen där det står ASUS (David Lewis i all ära, men det känns som en 5-åring skulle kunna göra en mer attraktiv design
- Externa subwoofern vilket innebär att jag måste ta den med mig om jag vill lyssna på musik ute.
Så varför är jag ens intresserad av att skaffa mig en Asus N55/75:a? Endast för två saker. Låg värme-utveckling och ljudnivå!!!! Jag skiter i utseende och bling-bling. Den svarta Piano-Black-Silver ger mig snarare kväljningar och för mig hade det varit mycket mer attraktivt med en neutral EJ SKINANDE svart eller grå färg. Smaken är som... och grymmaste högtalarsystemet är inte heller någonting som jag går igång på.
Jag är vänsterhänt i alla fall... vilket innebär att jag använder musen på vänster sida av datorn.... där 99,9 % av alla Laptop tillverkare placerar sina fläkt utsläpp... och som det är nu, då jag sitter med en 17"s laptop av en tillverkare som börjar på H och slutar på P så är det olidligt att placera sin hand där...
Så min enda förhoppning vad gäller Asus N55/75 är att den är någorlunda "sval" i utsläppet. Att inte fläkten går igång som sju svåra år så fort jag börjar surfa eller totalt kollapsar efter 30 min spel (speciellt roligt då man äntligen hamnat i en bra raid grupp) och är totalt sten död i minst en timme innan jag kan sätta igång den igen.... :/
Mina kriterier är minst 15,6 helst 17 tum bildskärm med 1920 upplösning.
Så sval och tyst som möjligt.
Max 3,5 kg i vikt och slutligen helst under 4 cm i höjd.
Sandy i5 eller i7 processor samt ett medel grafikkort och 4gb RAM.
Någon som kan vidga mina vyer? Apple är för dyrt!!!!! HP och Dell XPS för hett. MSI GE620... nja... hehe... ok jag kanske överdrivde lite med att utseende inte spelar någon roll. MSI:n går jämt ut med Asus N55 imo (då hdd ändå kommer bytas ut mot ssd) och då faller det nog på vilken jag tycker ser bäst ut... *suck*...
(patetiska problem!!!!!)...