Permalänk
Medlem

En fråga till Asus.Sverige! Kan ni kolla upp när leveranserna börjar rulla ut till dom svenska butikerna gällande Asus N55Sf? Som tidigare nämnt har jag beställt en av Netonnet, vid beställningen var leveransdatumet satt till 20110808, veckan senare flyttades det fram till 20110818, idag flyttade dom fram det till 20110901?! Mycket märkligt av Netonnet att pricka så otroligt fel, kan ni på något vis kolla upp när leveranserna går ut somsagt? För just nu känns det bara som Netonnet gissar och drar ut på tiden.

Permalänk
Medlem

Ingår den där plåtbracket till N75SF som man skruvar fast den 2a hårddisken i?

http://us.estore.asus.com/index.php?l=product_detail&p=3364

Permalänk
Skrivet av BergLake:

Ingår den där plåtbracket till N75SF som man skruvar fast den 2a hårddisken i?

http://us.estore.asus.com/index.php?l=product_detail&p=3364

Hej!

Den skall ingå från start.

Mvh
Asus Sverige

Visa signatur

Vi kan tyvärr inte svara på supportärenden via detta konto, för supportärenden v.g. besök http://support.asus.com. | Få senaste nytt via vår Facebooksida!

Permalänk
Skrivet av Gurrann:

En fråga till Asus.Sverige! Kan ni kolla upp när leveranserna börjar rulla ut till dom svenska butikerna gällande Asus N55Sf? Som tidigare nämnt har jag beställt en av Netonnet, vid beställningen var leveransdatumet satt till 20110808, veckan senare flyttades det fram till 20110818, idag flyttade dom fram det till 20110901?! Mycket märkligt av Netonnet att pricka så otroligt fel, kan ni på något vis kolla upp när leveranserna går ut somsagt? För just nu känns det bara som Netonnet gissar och drar ut på tiden.

Hej!

I dagsläget har vi upplevt förseningar på N55SF pga materialbrist - vilket kanske kan vara anledningen till att NoN flyttar fram sina datum sporadiskt. Vi kan inte uttala oss i deras ställe rörande exakt hur de visar datumen dock.

Vi luskar internt och återkommer så snart vi vet ett aktuellt nytt datum och får tacka för ditt tålamod än så länge!

Mvh
Asus Sverige

Visa signatur

Vi kan tyvärr inte svara på supportärenden via detta konto, för supportärenden v.g. besök http://support.asus.com. | Få senaste nytt via vår Facebooksida!

Permalänk
Medlem

mitt tålamod tog slut så jag köpte mig en u36sd istället...

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem
Skrivet av ASUS.Sverige:

Hej!

I dagsläget har vi upplevt förseningar på N55SF pga materialbrist - vilket kanske kan vara anledningen till att NoN flyttar fram sina datum sporadiskt. Vi kan inte uttala oss i deras ställe rörande exakt hur de visar datumen dock.

Vi luskar internt och återkommer så snart vi vet ett aktuellt nytt datum och får tacka för ditt tålamod än så länge!

Mvh
Asus Sverige

Det låter bra det, återkom så fort ni vet hur lång förseningen kan tänkas bli! Självklart förstår jag att ni inte kan tala för Netonnet

Permalänk
Medlem

Ett par frågor till någon som känner sig träffad^^

1. Finns det någon chans att Asus N75sf kommer släppas med matt bildskärm i Sverige?

2. Hur kommer ljudet bli utan den externa sub-woofern? Antar att det blir utan bas, men går det att lyssna på?

3. Någon vit Asus N55:a kanske eller måste jag åka till Taiwan?

Läste för övrigt att placera sub-woofern utanför laptopen gynnar känsliga delar för vibrationer.... liten kanske obetydlig detalj, men fiffigt ändå!

http://techfreakz.com/computers/laptops/asus-n55sf-sound-to-a...

Permalänk
Medlem

Spånar lite fritt...

Någon som vet varför endast ett fåtal pc-modeller kommer ut i vitt? Är det dyrt att tillverka, eller har Apple patent på vita laptops? Med tanke på den blanka ytan på N-seriens lock skulle det vara optimalt med vit färg för att motverka fingeravtryck. Vit färg skulle även passa utmärkt rent estetiskt med den silvriga rand runt kanten... hehe.. men det är bara jag... VITT OCH SILVER ÄR SNYGGT!!!

Tänkte beställa en N75:a men överväger nu N55 då det blir med matt bildskärm. Spelar aldrig spel... eller nu ljuger jag... är WOW torsk men det låter lite mer seriöst att hävda att jag kommer använda den till CAD i skolan. Tänkte spara lite pengar genom att köpa en sjysst 17" med 1920 men får väl kompromissa då och fixa en extern bildskärm hemma.

Har redan bestämt mig för att köpa en Asus. Dock finns det några saker som jag är skeptisk till:

- Fingeravtryck
- Designen med svart blank färg, silver tangenbord/ silver högtalar-grid, och en fet silver banderoll under bildskärmen där det står ASUS (David Lewis i all ära, men det känns som en 5-åring skulle kunna göra en mer attraktiv design
- Externa subwoofern vilket innebär att jag måste ta den med mig om jag vill lyssna på musik ute.

Så varför är jag ens intresserad av att skaffa mig en Asus N55/75:a? Endast för två saker. Låg värme-utveckling och ljudnivå!!!! Jag skiter i utseende och bling-bling. Den svarta Piano-Black-Silver ger mig snarare kväljningar och för mig hade det varit mycket mer attraktivt med en neutral EJ SKINANDE svart eller grå färg. Smaken är som... och grymmaste högtalarsystemet är inte heller någonting som jag går igång på.

Jag är vänsterhänt i alla fall... vilket innebär att jag använder musen på vänster sida av datorn.... där 99,9 % av alla Laptop tillverkare placerar sina fläkt utsläpp... och som det är nu, då jag sitter med en 17"s laptop av en tillverkare som börjar på H och slutar på P så är det olidligt att placera sin hand där...

Så min enda förhoppning vad gäller Asus N55/75 är att den är någorlunda "sval" i utsläppet. Att inte fläkten går igång som sju svåra år så fort jag börjar surfa eller totalt kollapsar efter 30 min spel (speciellt roligt då man äntligen hamnat i en bra raid grupp) och är totalt sten död i minst en timme innan jag kan sätta igång den igen.... :/

Mina kriterier är minst 15,6 helst 17 tum bildskärm med 1920 upplösning.
Så sval och tyst som möjligt.
Max 3,5 kg i vikt och slutligen helst under 4 cm i höjd.
Sandy i5 eller i7 processor samt ett medel grafikkort och 4gb RAM.

Någon som kan vidga mina vyer? Apple är för dyrt!!!!! HP och Dell XPS för hett. MSI GE620... nja... hehe... ok jag kanske överdrivde lite med att utseende inte spelar någon roll. MSI:n går jämt ut med Asus N55 imo (då hdd ändå kommer bytas ut mot ssd) och då faller det nog på vilken jag tycker ser bäst ut... *suck*...

(patetiska problem!!!!!)...

Permalänk
Permalänk
Skrivet av olajimmy:

Spånar lite fritt...

- Externa subwoofern vilket innebär att jag måste ta den med mig om jag vill lyssna på musik ute.

Hej!

Externa subwoofern är inte fastlåst till N55 - du kan själv koppla loss och lämna den hemma när du är på språng! Ljudet är bra ändå

Mvh
Asus Sverige

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hej!

Inte superviktigt men i vilka paket ingår egentligen subwoofern?

Solklart att den inte ingår: N55SF-S1036V

Information saknas:
N75SF-V2G-TZ004V
N55SF-S1184V

Ser ut som att den ingår:
N75SF-V2G-TZ033V

Tänkte skaffa någon av modellerna och det skulle vara najs att få med subben.
En annan sak jag lagt märke till är att vissa produktbilder visar att "Enter/Retur" tangenten ser olika ut, skiljer det sej mellan modellerna?

Exempel med "stora" Retur tangenten
http://techfreakz.com/wp-content/uploads/2011/07/Asus-N55SF.jpg

Permalänk
Medlem
Skrivet av kai-zen:

Hej!

Information saknas:
N75SF-V2G-TZ004V
N55SF-S1184V

N75SF-V2G-TZ033V

En annan sak jag lagt märke till är att vissa produktbilder visar att "Enter/Retur" tangenten ser olika ut, skiljer det sej mellan modellerna?

Det är väll klart att subben måste ingå även i n55sf-s1036v? Det är ju med subben asus hypat hela datorn, tycker det vore konstigt om den inte ingick, rätt säker på att netonnets Spec är missvisande än en gång...

Permalänk
Medlem

Det ser ut som du har rätt!

Produktbeskrivning direkt från ASUS:
N75SF
N55SF

"The bundled SonicMaster subwoofer adds superb deep note performance for even better audio output."

Permalänk
Skrivet av olajimmy:

Ett par frågor till någon som känner sig träffad^^

1. Finns det någon chans att Asus N75sf kommer släppas med matt bildskärm i Sverige?

2. Hur kommer ljudet bli utan den externa sub-woofern? Antar att det blir utan bas, men går det att lyssna på?

3. Någon vit Asus N55:a kanske eller måste jag åka till Taiwan?

Hej!

1. Låg chans i dagsläget tyvärr.
2. Blir mindre bas - men ljudet är väldigt bra ändå!
3. Vi kan komma att lansera en ev. vit version men tyvärr är inget bestämt i dagsläget.

Skrivet av kai-zen:

Hej!

Information saknas:
N75SF-V2G-TZ004V
N55SF-S1184V

N75SF-V2G-TZ033V

Subwoofer medföljer alla N55 och N75 modeller.
Stor retur-tangent är standard för Nordisk tangetbordslayout, vilket vi använder på våra nordiska enheter.

Mvh
Asus Sverige

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Asus.Sverige: Har du hunnit fått fram något gällande hur länge N55SF kommer vara försenad? Såg att Siba fått in N75SF, börjar det röra på sig ?

Permalänk
Skrivet av Gurrann:

Asus.Sverige: Har du hunnit fått fram något gällande hur länge N55SF kommer vara försenad? Såg att Siba fått in N75SF, börjar det röra på sig ?

Hej!

Ja, nu har det börjat rulla från fabrikerna men har inte kunnat luska fram status för NoN - återkommer i veckan!

Mvh
Asus Sverige

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tack för informationen!

Permalänk
Medlem

Spännande ska ta mig till SIBA nu i veckan och klämma lite på N75:an. Skulle vara riktigt nice med en vit N55:a men tveksam om jag orkar vänta *suck*

Permalänk
Medlem
Skrivet av olajimmy:

Spännande ska ta mig till SIBA nu i veckan och klämma lite på N75:an. Skulle vara riktigt nice med en vit N55:a men tveksam om jag orkar vänta *suck*

Gött! Släng gärna in en kommentar om första intrycket! Så hinner man ju avbeställa om det skulle visa sig vara förgäves menar jag

Permalänk
Medlem

Min N75SF ligger på posten kommer hemskt tråkigt inte fram för imorron men då kan jag nog lägga in lite komentarer om den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gandir:

Min N75SF ligger på posten kommer hemskt tråkigt inte fram för imorron men då kan jag nog lägga in lite komentarer om den.

Härligt, Om du orkar så lägg gärna upp nån bild också! Jag lär få vänta på min N55 tills jag blir gråhårig, taiwaneserna som bygger dessa verkar ha räknat fel på materialet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrann:

Härligt, Om du orkar så lägg gärna upp nån bild också! Jag lär få vänta på min N55 tills jag blir gråhårig, taiwaneserna som bygger dessa verkar ha räknat fel på materialet...

Sådär nur har datorn kommit, har just packat upp den, första intrycket är att den är extremt tyst, väldigt bra ljud, inte den ljusstarkaste skärmen men verkar vara hyfsade färger.

Kommer uppdatera mera när jag kommer hem från jobbet, men den korta tid jag haft med datorn så känns den riktigt bra ännu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gandir:

Sådär nur har datorn kommit, har just packat upp den, första intrycket är att den är extremt tyst, väldigt bra ljud, inte den ljusstarkaste skärmen men verkar vara hyfsade färger.

Kommer uppdatera mera när jag kommer hem från jobbet, men den korta tid jag haft med datorn så känns den riktigt bra ännu.

Trevligt, det låter ju lovande med andra ord!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrann:

Trevligt, det låter ju lovande med andra ord!

Sådär nu har jag suttit med den några timmar, kan inte säga att jag har hittat något att klaga på, allt från tangentbord till ljud är väldigt bra. Byggkvaliten på datorn är väldigt bra också starkt plus där till Asus. Visst man har lite flex i tangentbordet, men inte allt för mycket det är skönt att skriva på och tangenterna svarar väldigt bra. Har inte fått några dubble tryck eller något sådant ännu, och det verkar gå att skriva fort på det utan några problem alls. Datorn är väldigt tyst och den känns sval på alla ställen har däremot inte pressat den något ännu genom att spela något på den ännu men skall väll ta och testa det också.

Ett plus till asus för den lilla väskan som följer med för subwoofern också. Har inte hunnit med att sätta in min SSD disk ännu heller men har kollat så att det följer med allt man behöver, den lilla metall bracketen är mycke riktigt dit skruvad även för den platsen som inte används så det är bara skruva in den och se glad ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gandir:

Sådär nu har jag suttit med den några timmar, kan inte säga att jag har hittat något att klaga på, allt från tangentbord till ljud är väldigt bra. Byggkvaliten på datorn är väldigt bra också starkt plus där till Asus. Visst man har lite flex i tangentbordet, men inte allt för mycket det är skönt att skriva på och tangenterna svarar väldigt bra. Har inte fått några dubble tryck eller något sådant ännu, och det verkar gå att skriva fort på det utan några problem alls. Datorn är väldigt tyst och den känns sval på alla ställen har däremot inte pressat den något ännu genom att spela något på den ännu men skall väll ta och testa det också.

Ett plus till asus för den lilla väskan som följer med för subwoofern också. Har inte hunnit med att sätta in min SSD disk ännu heller men har kollat så att det följer med allt man behöver, den lilla metall bracketen är mycke riktigt dit skruvad även för den platsen som inte används så det är bara skruva in den och se glad ut.

Låter ju kanon! Var det mycket bloatware och skit på burken när den kom levererad? Asus har ju en tendens att pumpa in allt man inte vill ha redan från start annars. Avbeställde min burk från Netonnet då dom hade fått in 15tummaren på Komplett istället, så förhoppningsvis har jag den tills fredag!

Asus.Sverige: Vad skiljer mellan N55SF - S1036V och N55SF-S1184V? Jag avbeställde den förstnämnda somsagt, kunde dock inte se någon skillnad specifikationsmässigt...?

Permalänk
Medlem

Den mesta bloaten är asus egna program, men många av dem har funktioner som man kanske kan behöva, men allt som allt är det en del bloat även om jag har sett värre från tillex HP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gandir:

Den mesta bloaten är asus egna program, men många av dem har funktioner som man kanske kan behöva, men allt som allt är det en del bloat även om jag har sett värre från tillex HP.

Hej,
fasen vad najs att du har den hemma nu!

Du har troligtvis hittat hit redan,men i alla fall:http://forum.notebookreview.com/asus/380681-asus-utility-bloatware-guide.html

Om provar nåt spel kanske du kan kolla hur varmt det blir vid utblåset, jag använder vänsterhanden och vill inte att den ska bli uppbränd när man spelar.

Hittade en recension på franska som inte var direkt upplyftande när det gäller tangentbordet på 55:an, jag hoppas dock att den modell dom testat var knasig och att man rättat felen innan man släppte final release.

http://www.01net.com/fiche-produit/prise-main-10102/pc-portables-asus-n55sf/

Permalänk
Skrivet av Gurrann:

Låter ju kanon! Var det mycket bloatware och skit på burken när den kom levererad? Asus har ju en tendens att pumpa in allt man inte vill ha redan från start annars. Avbeställde min burk från Netonnet då dom hade fått in 15tummaren på Komplett istället, så förhoppningsvis har jag den tills fredag!

Asus.Sverige: Vad skiljer mellan N55SF - S1036V och N55SF-S1184V? Jag avbeställde den förstnämnda somsagt, kunde dock inte se någon skillnad specifikationsmässigt...?

Hej Gurrann!

Skillnaden mellan -S1036V och -S1184V är hastigheten på hårddisken.
N55SF-S1184V kommer med 7200rpm medans S1036V har 5400rpm.

Mvh
Asus Sverige

Visa signatur

Permalänk
Medlem

N55SF-S1184V

Hej
jag har pratat med kompletts suport och de hävdar att HD är 5400s disk alltså samma som på netonnet. Vad gäller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ASUS.Sverige:

Hej Gurrann!

Skillnaden mellan -S1036V och -S1184V är hastigheten på hårddisken.
N55SF-S1184V kommer med 7200rpm medans S1036V har 5400rpm.

Mvh
Asus Sverige

Skrivet av celman:

Hej
jag har pratat med kompletts suport och de hävdar att HD är 5400s disk alltså samma som på netonnet. Vad gäller?

Säkerligen så har det blivit något fel med specifikationen även här, sitter säkert en 7200/rpm disk i. komplett's kundservice kan säkert inte få fram mer än vad deras hemsida berättar. Förstår dock inte varför dom ska behöva ha så många olika modeller när det ändå skiljer så lite emellan, blir ju sjukt rörigt allting...