Permalänk
Medlem
Skrivet av swirve:

Jag lyckades först inte att installera drivrutiner från nvidia, men på nåt vis gick det sen och blev en rejäl förbättring jämfört de som följde med. Nu kan jag installera dessa http://www.nvidia.com/object/notebook-win7-winvista-64bit-285... utan problem.

Jag installerade samma driver men fick problem med att det kom upp:drivrutinen har återställts.
vete tusan om jag vågar köra med den drivern,

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergLake:

Man kan lägga BIOS på en USB sticka och starta om datorn...tryck sedanF2 tills du ser bios...i bios kan du flasha till det senaste

Ska det var en tom USB-sticka och spelar formateringen någon roll (NTFS/FAT32)?

Funderar själv på att uppdatera bios på min N75, men är osäker på om det verkligen behövs. Tänker på att om nåt går snett så är väl datorn obrukbar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av miblom:

Ska det var en tom USB-sticka och spelar formateringen någon roll (NTFS/FAT32)?

Funderar själv på att uppdatera bios på min N75, men är osäker på om det verkligen behövs. Tänker på att om nåt går snett så är väl datorn obrukbar...

Själv har jag gjort 2st Bios updates sen jag köpte den...jag brukar använda ett helt tomt usb FAT32 minne...sedan är det säkrast att uppdatera i BIOS.

Sen är det bara att luta sig tillbaka och hålla andan några minuter
Om nåt går snett? har ju 2 års garanti.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergLake:

Själv har jag gjort 2st Bios updates sen jag köpte den...jag brukar använda ett helt tomt usb FAT32 minne...sedan är det säkrast att uppdatera i BIOS.

Sen är det bara att luta sig tillbaka och hålla andan några minuter
Om nåt går snett? har ju 2 års garanti.

Får se om jag vågar mig på en uppdatering nu när jag vet hur jag ska göra

Permalänk
Medlem

Vibrationer från högtalare

Jag har just införskaffat ASUS N55SF-S1194V, och är än så länge supernöjd bortsett från EN punkt:

Den vänstra högtalaren "skorrar" vid vissa toner och tillfällen när man spelar musik ur datorns högtalare! På min laptop uppstår alltså en form av resonans någonstans, och jag kan genom att lägga handen på de översta vänstra tangentbordsknapparna lokalisera att det är dom som vibrerar och ger ifrån sig ett störande surrande ljud!

Musiker som jag är har jag lyssnat fram att det särskilt är vid tonen B som Esc, F-tangenterna (typ F1 - F5) och några närliggande surrar till. Höger sida verkar vara skonad.

Någon som upplever samma sak / känner till problemet / känner till en lösning??
Borde man slå en signal till ASUS Support eller gå tillbaks till butiken där jag köpte datorn? Jag är sådär sugen på lämna in min emot en ny nu när jag har lagt ett X antal timmar på att installera om alla program, flytta alla filer, flytta iTunes (DET är ett helvete vill jag påpeka), osv...

Permalänk
Medlem

Jag har precis köpt en asus n75 och funderar fortfarande om jag är nöjd eller inte... Hade också det djävulska problemet med att utforskaren slutade att fungera i samma ögonblick som jag startade den. Lyckades efter mycket arbete få det att fungera igen. Jag gick helt enkelt lös på alla skräpprogram som var förinstallerade och vips så funkar utforskaren felfritt! Kan ha varit skräpet från cyberlink (powerdvd10 osv) som var orsaken, det var iaf när jag tog bort de programmen som utforskaren började att fungera igen.

Ett jobbigt problem kvar dock! Mediatangenterna har slutat fungera, dvs. play/pause, volym upp/ned osv fungerar inte. Första dagen jag hade datorn kom det upp en snygg skärmbild som visade när man höjde&sänkte volymen men nu händer ingenting och knapparna fungerar inte alls! Kan det vara ett program jag tagit bort som aktiverar tangenterna? Verkar konstigt....

Någon som har en idè?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob80:

Kan det vara ett program jag tagit bort som aktiverar tangenterna? Verkar konstigt....

Med största sannolikhet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob80:

Jag har precis köpt en asus n75 och funderar fortfarande om jag är nöjd eller inte... Hade också det djävulska problemet med att utforskaren slutade att fungera i samma ögonblick som jag startade den. Lyckades efter mycket arbete få det att fungera igen. Jag gick helt enkelt lös på alla skräpprogram som var förinstallerade och vips så funkar utforskaren felfritt! Kan ha varit skräpet från cyberlink (powerdvd10 osv) som var orsaken, det var iaf när jag tog bort de programmen som utforskaren började att fungera igen.

Ett jobbigt problem kvar dock! Mediatangenterna har slutat fungera, dvs. play/pause, volym upp/ned osv fungerar inte. Första dagen jag hade datorn kom det upp en snygg skärmbild som visade när man höjde&sänkte volymen men nu händer ingenting och knapparna fungerar inte alls! Kan det vara ett program jag tagit bort som aktiverar tangenterna? Verkar konstigt....

Någon som har en idè?

Jag har precis fått samma problem, har haft datorn i ett par månader men nu har de slutat fungera. Har inte tagit bort något program men däremot har windows uppdaterat, kan det ha något med det att göra? Energilägesknappen fungerar inte heller.

Permalänk
Medlem

Grafik minne

Varför finns det bara knappt 1700 mb grafik minne när det står att grafikkortet ska vara på 2 gig?? Å någon mer grafikkortet crashar för när man spelar bf3 eller liknande spel??

Permalänk
Medlem
Skrivet av G-klaven:

Någon som upplever samma sak

Japp! Har samma problem vilket gör det mindre njutbart att kräma på. Har du fått någon bukt på det eller bytt ut den?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vad är skillnaden mellan dessa modeller? kan inte riktigt utläsa det på produktbeskrivningarna jag får fram.
S1194V
S1232V
S1246V

Tack på förhand

/J

Permalänk
Medlem

BF3 flyter bra med medium inställningar och är klart ok.
inga problem att det stänger ner eller nåt på N75SF

Permalänk
Medlem

Någon som har köpt en N55 som vet om det kommer någon väska/fodral till datorn?

Ser att det går att köpa en dockningsstation, http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=593959
Jag är lite sugen på att köpa det, är smidigt att snabbt kunna koppla upp sig på stor skärm mm.
Men någon som vet om den funkar bra? är ju bara ansluten genom en usb..

Tacksam för snabbt svar då jag troligtvis kommer beställa en i helgen.

/jimmy

Permalänk
Medlem

Samma problem

Skrivet av nordharn:

Jag har precis fått samma problem, har haft datorn i ett par månader men nu har de slutat fungera. Har inte tagit bort något program men däremot har windows uppdaterat, kan det ha något med det att göra? Energilägesknappen fungerar inte heller.

Jag har en N55SF och har samma problem som er(mediaknapparna och utforskaren). Jag hade också samma problem som G-klaven med skorrande vänster högtalare, men efter jag "kelat" med datorn försvann det...Tyvärr måste jag säga att datorn känns ostabil
Jag har ett till problem med att datorn lyser svart då säkerhetsfrågor kommer upp? Jag brukar då sätta datorn i sleep-mode och börja om..

(Fixar de överstående problem ÄLSKAR jag verkligen datorn)

Jag har haft datorn i 3mån tror jag.

Permalänk
Medlem

.

Har nyligen sett att windows experienc index har sjunkigt från 5,8-3,8 på skrivbordsprestanda.

Permalänk
Medlem

Nedladdat

Känner mig lite som en lone wolf som skriver här själv, men laddade ned några progam från asus för att se om problemen försvann. Ännu har inga problem tillkommit men titta på bildem som jag har lagt upp i profilen.