Siktar på 100km(rymden) med väteperoxid och nitrometan/Metanol

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
japp
Registrerad
Mar 2008

Siktar på 100km(rymden) med väteperoxid och nitrometan/Metanol

I Danmark har vi redan copenhagen suborbitals som siktar på att skjuta upp en människa till rymden.

Jag tänkte börja med något mindre än vad dom gör nämligen att bygga en sondraket som ska nå upp till 100km med väteperoxid som syrebärare och en bränsleblandning utav nitrometan/metanol.

Innan jag ger mig i kast med den flytande bränsle raketmotorn ska jag bygga en hybridraket som använder väteperoxid som syre vilket jag inte har gjort tidigare.

Jag satt som hastigast upp en hemsida rörande projektet igår.
Swedish hobby rocket to space

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2004

Jag tror man måste ha tillstånd för att fyra av nåt som når såna höjder...kan ju krocka med flyg mm

8700K - NH D15S - Maximus X Hero - 32gb G-Skill 3200Mhz cl14 - Intel 900P 480Gb _ Samsung 960 Pro 512gb - Samsung 960 EVO 500 gb - Samsung 850 PRO 512gb - MSI GeForce GTX 1080 TI 11GB GAMING X TRIO - RM 850i - Fractal R5 - AOC 27" AGON AG271QG G-Sync IPS 165Hz - B&W P9 Signature - Sennheiser GAME BOOSTER GSX 1000.HP Omen 17-AN180no

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2002

Tufft!
Tillstånd låter som något du borde behöva, men det är väl bara att söka och hoppas på det bästa.

I vilket fall som helst ska jag absolut följa detta!

Till oändligheten, OCH VIDARE!
Citera mig när ni svarar är ni söta http://www.stalofilm.se (uppdaterat showreel för 2011)
Dina filmredigerings/effekt-frågor besvaras här!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2004

Det här är ju hur unberbart som helst. Jag älskar rymden, raketer och hobbyprojekt. Jag kommer garanterat följa detta projekt, men tyvärr kan jag inte bidra med något annat än frågor antagligen. Har hört om danska projektet, och ska genast läsa på om detta.

Här har du i alla fall en som troget kommer att följa ditt projekt.

Ja, men som Berglake skrev, hur är det med tillstånd och så?

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|