Fractal Design Define R3 + vattenkylning?

Permalänk
Inaktiv

Fractal Design Define R3 + vattenkylning?

Hej!

Går i tankarna att skaffa ett Define R3 eftersom jag behöver ett nytt tyst chassi med bra luftflöde. Vilket om jag inte är helt ute och cyklar Define chassit är?
Kommer till en början att enbart köra med luftkylning men vill även ha möjligheten att kunna byta till vattenkylning i framtiden. Går det att installera vattenkylning i detta chassi eller är det för litet?

Mvh

Permalänk
Medlem

Det går med lite moddande vad jag förstått eller en 240 rad i taket men kan bli tight med montering av tex CPU-ström då..

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av scoorch:

Det går med lite moddande vad jag förstått eller en 240 rad i taket men kan bli tight med montering av tex CPU-ström då..

Kan man inte montera radiatorn på utsidan och låta fläktarna sitta på avsedda platser?

Annars är nog Arc bättre alternativ, ljudnivå går ned med bitumendämpning.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

Personligen skulle jag aldrig skaffa extern vattenkylning.

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Typhonos:

Kan man inte montera radiatorn på utsidan och låta fläktarna sitta på avsedda platser?

Annars är nog Arc bättre alternativ, ljudnivå går ned med bitumendämpning.

Klart man kan montera radiatorn på utsidan men frågan är hur snyggt det blir. Känns bättre att kunna gömma allt inuti chassit. Kommer Arc med förmonterad ljuddämpning som R3 eller måste man fixa det själv?

Finns det några andra bra alternativ som fyller mina önskemål? Det viktigaste är dock att det är tyst med bra luftflöde. Finns möjlighet att köra med vattenkylning senare är det ett stort plus. Silverstone raven rv02 verkar intressant men vet inte om det går att installera vattenkylning i det.