Ny SSD har droppat min FPS

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2011

Ny SSD har droppat min FPS

Hejsan, är lite osäker på om det är rätt tråd att posta i eftersom jag inte vet vart felet ligger! men vi kör på detta sålänge.
Iförrgår så köpte jag en ny SSD ( OCZ Vertex 2 ) som jag installerat windows på, sedan har jag även en mindre SSD med endast WoW på då det är det ända ja spelar, iallafall, jag har installerat dem senaste drivrutinerna till mitt grafikkort ( Gainward GTX 460 GS ) och när jag sedan kört wow så märkte jag attt FPSen är väldigt låg, från 60 innan ja bytte till SSD till 15 efter, notera att wow inte ligger på den nya SSD utan på den gamla som har funkat hur bra som helst förut.
Jag köpte även en ny Processor( AMD Phenom II X6, 3.6 Ghz Black edition) ist för den jag hade tidigare (AMD Athlon II X4, 28 Ghz ), båda är AM3 Sockets så bör därför den nya funka i mitt moderkort om jag förstått allt rätt( MSI 770-C45 ), dock vad ja har för mig droppade FPSen i WoW innan jag installerade Processorn.
Värt att notera här är att när jag kollar i systemet från kontrollpenelen står det "Processor: AMD processor Unknown 805 MHz" med den nya Processorn,
Temperaturen på Processorn ligger på ca 32 grader enligt BIOS, detta är 4 min efter en Raid.

Jag tror jag fått med all information angåände problemet, uppskattar all hjäp jag kan få till 1000!
Mvh Sebastian!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Dec 2008

Bara för att klargöra: Du installerade nytt OS på den nya SSD:n när du hade installerat din nya processor? Annars kan det nog lätt bli tokigt. Om man byter hårdvara så som processor/moderkort och liknande bör man ominstallera windows (kan funka med "repair" ibland).

AZRock Z87 Extreme4 | i5 4670K | MSI GTX780 TwinFrozr | 8GB Corsair Vengance | Samsung 840 EVO 250GB | WD 3 TB | Corsair HX520 | HP LP3065 + 2x HP LP2065 (4960x1600) | Trulyergonomic keyboard (bruna) | Mionix Castor

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ligger i norr
Registrerad
Nov 2007

Clear Cmos efter processorbytet?
Kanske behöver BIOS uppdateras för att stödja den nya processorn?

Fo3

Bara en enda ros på ett evigt klänge
så är livet
trist varar länge
men underbart är kort -
alldeles för kort

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2006

Som du readan kanske sett så stödjer iallafall för tillfället ditt moderkort inte din nya CPU "AMD processor Unknown 805 MHz" är därför den nu går i failsafe hastighet.

Men är så bra att det ska räcka med en bios uppdatering så ska detta med CPU inte vara nått problem, är från och med bios v.1.9 som fungerar med x6 CPU, men ladda ner sista v1.F

För tillfället en sketen Acer gaming laptop

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2011

Det låter som en vettig idé, har laddat ned Bios till mitt moderkort, läst guiden för hur man ska göra, men jag förstår inte ett skvatt av vad som menas i den, om man skulle kunna skriva en snabb guide på ett språk en okunnig svensson förstår skulle det uppskattar stort!

http://www.msi.com/product/mb/770-C45.html

där är den jag laddade hem för övrigt.