Permalänk
Medlem

flygplan + dator?

Är det någon som vet om man får lov att ta med sin stationära dator på ett flygplan inrikes?

Visa signatur

MSI P55-GD65, Intel i5-661 dual core desktop, Corsait XMS 4gb Corsait CS750M, Gigabtye HD 7950 3072MB, Kingston SSD 120BG. WD Green 1tb. Windows 7 ultimate 64

Permalänk

Som vanligt bagage, ja varför inte? Kläm ner den i en väska bara.

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem

Så länge den får rum i väskan tror jag inte det ska vara några problem. Räkna dock med att de kan kalla dig till gaten tidigare för att be dig om att få öppna väskan.

Permalänk
Medlem

Behöver väll dock inte vara i en väska.
Du har kan komma ditt med en kartong där den är nerpackad. Fördeklarera den bara, annars kan de bli lite jobbigt

Folk gjorde så när de flytta till Dublin..men de hanterar inte paketet så jättebra

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Jag har tagit med mig två stycken bladservrar på ett inrikesflyg. Jag fick till och med ha med dem som handbagage, fast att dem var alldeles för stora. Väl på planet placerades dem vid flygvärdinnornas lilla tillhåll längst bak i planet.

Mitt tips till dig är, precis som de andra har skrivit, kom i god tid och prata med dem på inchekningen, så löser det sig säkert.
Vill du inte har med den som handbagage, så kan du alltid checka in den, men se till att packa den väl för paketen/väskorna hanteras inte särskilt varsamt..

Visa signatur

// QuInT

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Jag harft laptop med mig till london heathrow, hongkong, taiwan och tillbaka. No problemo då med inrikes.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tcntad:

Jag harft laptop med mig till london heathrow, hongkong, taiwan och tillbaka. No problemo då med inrikes.

lite skillnad på en laptop och en stationär...

Tycker du ska höra med det aktuella flygbolaget.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av trollhattan:

lite skillnad på en laptop och en stationär...

Tycker du ska höra med det aktuella flygbolaget.

Må va hänt, men det är ju en dator iaf;)
Stationär i kabinen kanske blir lite krångligt:/