Vertex 3, RAID problem!

Permalänk
Medlem

Vertex 3, RAID problem!

Tjenare,
Som titeln anger så har jag problem med att köra RAID med mina 2 Vertex 3. Det här är första gången jag prövar på RAID och jag skulle nog ha läst lite mer om hur man sätter upp det. Problemet uppstår när jag ska installera Windows 7, då står det " installationsprogrammet kunde inte skapa en ny systempartition eller hitta en befintlig systempartition."

Så här ser min RAID ut:

och så här ser det ut när jag installerar windows:

Svara gärna om ni har någon lösning!

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem

Det ser rätt ut.
Efter du skapat ny raid, finns det ingen befintlig system partition.
bara till att trycka enter där. ( annat om du vill dela upp det i mindre patitioner, ta bort sen tryck ny)

Permalänk
Medlem
Skrivet av olle360:

Tjenare,
Som titeln anger så har jag problem med att köra RAID med mina 2 Vertex 3. Det här är första gången jag prövar på RAID och jag skulle nog ha läst lite mer om hur man sätter upp det. Problemet uppstår när jag ska installera Windows 7, då står det " installationsprogrammet kunde inte skapa en ny systempartition eller hitta en befintlig systempartition."

Så här ser min RAID ut:
http://img64.imageshack.us/img64/8160/img0318ua.jpg

och så här ser det ut när jag installerar windows:
http://img855.imageshack.us/img855/116/img0314yl.jpg

Svara gärna om ni har någon lösning!

vad händer när du trycker på nästa?
fungerar det så säger den nog inte mycket mer än att disken var tom innan, men jag gissar på att det inte är där problemet ligger, utan att det är mer komplext än så...

testa att köra en av diskarna i icke raid och se om det går att installera då?

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bellerefon:

vad händer när du trycker på nästa?
fungerar det så säger den nog inte mycket mer än att disken var tom innan, men jag gissar på att det inte är där problemet ligger, utan att det är mer komplext än så...

testa att köra en av diskarna i icke raid och se om det går att installera då?

Det har löst sig! (tror jag) efter 3 gånger av att göraom RAIDen så installera den nu. (skriver från mobilen)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem
Skrivet av olle360:

Tjenare,
Som titeln anger så har jag problem med att köra RAID med mina 2 Vertex 3. Det här är första gången jag prövar på RAID och jag skulle nog ha läst lite mer om hur man sätter upp det. Problemet uppstår när jag ska installera Windows 7, då står det " installationsprogrammet kunde inte skapa en ny systempartition eller hitta en befintlig systempartition."

Så här ser min RAID ut:
http://img64.imageshack.us/img64/8160/img0318ua.jpg

och så här ser det ut när jag installerar windows:
http://img855.imageshack.us/img855/116/img0314yl.jpg

Svara gärna om ni har någon lösning!

Skrivet av olle360:

Det har löst sig! (tror jag) efter 3 gånger av att göraom RAIDen så installera den nu. (skriver från mobilen)

Skickades från m.sweclockers.com

gott att höra, ibland är det bara envishet som löser saker och ting, hoppas det fungerar hela vägen nu med då

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk
Medlem

Nu fungerar allt och jag skriver från datorn!

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster