Dålig SSD prestanda i RAID 0?

Permalänk
Medlem

Dålig SSD prestanda i RAID 0?

Tjenare,

Jag satte precise in ett par vertex 3 i min dator (RAID 0) och jag får dålig prestanda. Det står ju att en vertex 3 ska ha 550 read och 500 write, men jag får bara 461R och 235W eller testar jag fel?

Här är de jag testa med:

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk

Du kanske inte använder SATA 6,0 GB/S portar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av QuadGaming:

Du kanske inte använder SATA 6,0 GB/S portar?

Nej det gör jag inte men ska det vara så här låga R/W?

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk

Har faktiskt inte en aning:P, hoppas någon annan här har mer koll på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av olle360:

Tjenare,

Jag satte precise in ett par vertex 3 i min dator (RAID 0) och jag får dålig prestanda. Det står ju att en vertex 3 ska ha 550 read och 500 write, men jag får bara 461R och 235W eller testar jag fel?

Här är de jag testa med:

http://img695.imageshack.us/img695/2435/ssdtest.png

Du använder inte SATA 6,0 GB/S portar

Permalänk
Medlem
Skrivet av milla_66:

Du använder inte SATA 6,0 GB/S portar

Så det är de som gör så stor skillnad?

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem

sata 3 maxar på 275 ungefär, så ja

Visa signatur

"Det här systemet fungerar urkasst." - operatör.
"Hur ska det fungera då?" - jag
"Gör så att det fungerar som jag vill." - operatör.
/facepalm

Permalänk
Medlem
Skrivet av olle360:

Nej det gör jag inte men ska det vara så här låga R/W?

Rent tekniskt så kan nog sata 3gbit/s prestera lite högre än så i raid-0, testar du med tex atto så kommer du att få aningen bättre resultat. Sandforce komprimerar data för ökad prestanda och livslängd, as-ssd använder data som inte går att komprimera och ger då sämsta möjliga resultat. Normalt går program/spel/os att komprimera rätt bra så du kommer att ligga på maxfart för det mesta (dvs resultaten i atto).