Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristianstad
Registrerad
Mar 2011

Liten Fråga!

Jag har precis installerat en Team SSD på 120 gb först köpte jag en 60gb men den var något fel på så Windows hittade inte den disken alls ,så jag bytte up mig ett hack ,och den nya disken hittades med en gång. Jag kör Vista 64 bit. och har ett Sabertooth p67 med i5 2500k cpu 8gb team 1333 gb minne , men det är ett litet problem jag vet inte om det är fel eller ej? Jag är ju inget proffs, men i bios så ser man inte SSD disken om jag går in på sata configen men den ses i boot menyn,så är det nåt jag måste göra i regedit eller i bios. Jag har inga problem med Operativ sys. SSDn syns i diskhanteraren och Windows startar bra, det ligger ju på den disken men den ska väl synas i både i Sata konfigurationen och Boot menyn i Bois ? Jag har version 1601 som bios på Moderkortet. Jag har fått för mig att det ska gå ännu snabbare vid uppstart av Windows än det nu gör och jag blir hel gla om nån kan ge mig ett bra tips !

Asus Sabertooth P67, Intel i5 2500 k 8GHZ 1333 dmm3, 6970 x 2 Gigabyte+ Power-color4gb ,
ssd 120gb team x1 , wwc 1000gb 7200spinn,windows 7 64b. Home Premium, Have a Great Day!
Danneman