X-Fi extreme gamer lyser rött

Permalänk

X-Fi extreme gamer lyser rött

Har just bytt chassi och problem efter problem dyker upp, jag har ett ljudkort (X-Fi extreme gamer)
Jag la märke till att det sitter en diod på ljudkortet som lyser rött, så här:

Ska det göra det, eller inte?
Tacksam för svar, så jag kanske får ett problem mindre.

Permalänk
Hedersmedlem

Är det ett problem (har du problem med ljudet?), eller bara en diod är ju frågan? Det är ju onödigt att skapa problem som inte finns!

Permalänk
Medlem

Jag har ett sånt och min lyser alltid. Jag har antagit att det är för att lysa upp den porten för att hitta lättare i mörker, eftersom den porten är lite annorlunda då den är för optiska ljudkablar och mikrofoner. Lite konstigt att inte bara lägga till en port med toslink så att man slipper köpa en adapter till det.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Skrivet av widL:

Är det ett problem (har du problem med ljudet?), eller bara en diod är ju frågan? Det är ju onödigt att skapa problem som inte finns!

Jag hittade precis samma fråga efter google sökning och det visade sig att den optiska ska lysa rött.
http://forum.ncixus.com/forums/?mode=showthread&forum=116&thr...
Trodde detta var ett forum man kunde ställa sådana frågor (många som har samma kort som vet varför)
Men men då vet jag.

Permalänk

Mitt andra problem är att datorn dog hela tiden ibland direkt och ibland efter några minuter (skärmen tappa signal och datorn startades om)
Dock tror jag att jag hittat problemet, (glapp i kontakterna till pci kablarna) för jag bytte plats på dom och hittills har inte datorn dött.
Så blir det om man köper beg saker, folk blåser en jämt med halvtrasiga saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

Jag har ett sånt och min lyser alltid. Jag har antagit att det är för att lysa upp den porten för att hitta lättare i mörker, eftersom den porten är lite annorlunda då den är för optiska ljudkablar och mikrofoner. Lite konstigt att inte bara lägga till en port med toslink så att man slipper köpa en adapter till det.

tosslink tar mer plats och kanske kostar några ören mer för utvecklarna. Och det är bara och köpa en sladd me 3.5 i ena endan och tosslink i andra.