Asus ROG Mars II kostar 13 999 kronor

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Don
Registrerad
Aug 2010

Häftigt hur som haver!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
oskarström
Registrerad
Jan 2011

om någon köper detta är man konstig.
bara priset är boppo berserk.

cm HAF 922|x6 1090t @3.7ghz|noctua NH-C12P SE14|8gb xms3 1600 cl9|asus M4A89TD pro|HIS 7970|240gb SSD|samsung 840 500gb avlastar C:\|2x2tb till annat|HX 750watt|AOC U2868PQU|TTbord MX svart mus mx518. MammaPappaLådda overkill :D >>>P8H77-I> i5 3450-S @2.8>XMS3 8gb>HIS 7850 2gb<overkill.>CX430watt>noctua NH-L9i>intel 320 80gb>Bitfenix liten.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Dec 2007

Hårdvarupr0n!

Hehe det är ju helt galet men roligt att de tar sig tid att utveckla det. Inget jag skulle få för mig att köpa (misstänker att det blir varmt och låter som f_n) men extrema lösningar är alltid roligt att läsa om.

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2011

Ser vi ett (två?) i testlabbet?

| Asus Maximus IV Gene-Z | Intel i5 2500K @ Stock | Asus GTX 580 DCII | Corsair Vengeance 8 GB | Crucial M4 64 GB | Samsung F3 1000 GB |
| Corsair AX750 | Fractal Design Arc Mini + 2x Silverstone AP-121| Mionix Naos 3200 | Microsoft Sidewinder X4 | LG M227WDP |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Aug 2008
Skrivet av Leifson:

14k är ju billigt om man ser till vad ASUS lagt ut för att utveckla kortet. De räknar nog inte med att gå med vinst på de här korten, nej..

Men om dom nu lägger så mycket på utvecklingen borde dom ju sälja detta istället för sitt vanliga 590 - för ett par hundra mer... Skulle nog gå med vinst då.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sölvesborg
Registrerad
Aug 2008

*börja kika i plånboken.....* Fan måste bli lite övertid på jobbet nästa månad!

/Gigabyte Z390/Intel i5 9600K/Noctua NH-D14/Asus GTX1080 Strix/Samsung 830/16GB Corsair vengeance 3000mhz/Fractal Design Define R5/Corsair AX850/Kringutrustning: /Ducky G2pro Mx Green/ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q G-Sync/M-Audio AV40 MK2/MX Master/HyperXCloudII

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2011

Alltså, körde de på ett micro-atx eller var grafikkorten GIGANTISKT?

--//Don't Panic\\--

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Feb 2007

Är man inte någon form av samlare så måste man vara bra dum för att köpa detta kort, oavsett inkomst.

Macbook Pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stenungsund
Registrerad
Maj 2005

De andra ROG korten har väl varit limited 1000 kort? Det blir sammanlagt 1 399 000 kronor vilket knappast räcker för utgifterna för att skapa kortet?

Asus vill dominera lite och göra bra reklam är förmodligen huvudsyftet med kortet. Att 1000 pers kan hosta 14k för ett grafikkort världen över är det väl knappast någon tvekan om?

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skellefteå
Registrerad
Sep 2002

Har man pengar så spelar det väl ingen roll, skulle jag ha oändligt skulle jag köpt flera.

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.1
Registrerad
Apr 2011

blir nog ett par stycken i Quad SLI! eller inte..

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2005

Börjar bli overkill på hårdvara faktiskt

Släpps inte majortet spel till pc?

Tycker inte spelgrafik förändrats RADIKALT dom senaste åren?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Feb 2003

dräggel

men sweclockers en go tävling med några såna där i prispotten?

i stil med vad skulle du göra om du vann ett exemplar...

PS4: Xnetium (Street fighter V, Diablo 3 etc...)
Citera för svar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg/Vimmerby
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av m1ntos:

Jag ska köra dessa i SLI. Först måste jag bara sälja en njure, någon?

Jag kan ha behov av en tredje njure, om du står för kylväskan så står jag för frakten!

Skrivet av mini-ryttge:

De andra ROG korten har väl varit limited 1000 kort? Det blir sammanlagt 1 399 000 kronor vilket knappast räcker för utgifterna för att skapa kortet?

13 999kr x 1000 = 13 999 000kr

Men jag skulle tro att även om det inte direkt är en kassako i sig självt så betalar det sig nog flera gånger om i marknadsföringssyfte. Banners och reklamfilm i all ära men det finns ingen bättre reklam än att vara bäst.

Netbook: ASUS Eee 1001PX w/ Intel Atom N450 | 1TB Western Digital i extern docka | 22" BenQ V2220 LED-LCD

Har blivit spelsugen så en speldator är på gång. Håll utkik! Det kan dyka upp något i galleriet...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2004

Nedrans! Jag som redan köpt ett 560 Ti

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2010

Det är alltså en överklockad 590 med egen designad PCB som kostar över 2x så mkt som en vanlig 590?

Ljud - Rotel RA-12 | KEF Q300 | XTZ 99 W10.16

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Galactica
Registrerad
Feb 2005

Hade jag köpt det kortet hade jag knappt vågat använda det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2008

Lär väl sjunka i värde efter att den lämnat butiken. Ingen vettig människa köper väl detta när han kan få en dator för den summan

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tellus
Registrerad
Dec 2004

Så för 28000:- får jag en SLI-lösning och jag kan använda ett överklockat 580 för fysik?

Räcker det om nätagget är på 1200W?
Ska köra 10 SSD i Raid 0 samtidigt, plus några fildiskar och ett överklockat ljudkort, hihihi!!

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Mar 2011

den verkar ju bra och allt det där men.....................................................................................MaXXaR den Crysis?

|Define XL | AX850W | P8P67 EVO | 2600K | NH-C14 | GTX 980 | Vengeance 2x4GB | 520 240 GB + VelociRaptor 160gb+ F1 1TB + Green 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Essence STX | DT880 PRO @ 250 ohm + Modmic V4| MK-85 Pro (Brown)|5K Laser|

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Apr 2009

*Tråd rensad*

Alright, se till att hålla diskussionen på en bra nivå.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011

Hann märka den i morse själv också, och lade märke till att storleken av kortet var också där. Har inte den på bild, men om ni söker "webhallen dimension - the card size is 13" x 6,2" x 2,5" mars ii" på google så borde en länk dyka upp med samma text. Ska nu börja mäta om den äns passar in i min Antec 900

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrbotten
Registrerad
Aug 2007

Maffigt kort.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Jan 2010

Personligen tycker jag att det är tråkigt att asus inte riktigt gått all out och endast givit kortet 1.5gb vram per kärna. Kanske var en platsfråga, men men.

Asbra.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Plats
Registrerad
Maj 2006
Skrivet av Ozeroun:

Börjar bli overkill på hårdvara faktiskt

Släpps inte majortet spel till pc?

Tycker inte spelgrafik förändrats RADIKALT dom senaste åren?

Tja du, det var en bra fråga. Jag vet att konsolerna är primär plattform för nästan alla spel, och av dem är 360 klart dominerande, hur många som sen portas till PC återstår att se men de flesta tycks ju iaf hitta dit till slut
Sen är det också så att de flesta Pc användare sitter med dåliga datorer, spel som ska sälja mycket har därför låga systemkrav och dålig grafik även bland PC-exklusiva, som Sims, WoW, Star Craft och liknande. Slutligen är det bara ett fåtal serier som försöker sälja på grafik (Crysis, Bf3, Metro) då den åldras snabbt medan en bra spelupplevelse är tidslös (Super Mario, Secret of Mana, Donkey Kong etc).

OnT:
Ja nu är det väl dags att uppgradera, bränna hela budgeten på att skaffa ett nytt grafikkort låter vettigt. Om inte annat köper man en rejäl portion skryt-rättigheter ^^

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Feb 2010

fpsen var inget o hurra över direkt.. borde vara bättre o köra dubbla 590/6990?
Pinsamt att man ens skulle köpa det.
Köper ett grafikkort för 14 tusen och det ligger på 26 fps? lol

Dator: Clevo p370em 680m sli Dell xps m1730 8800gtx (såld) Alienware m17x r2 5870m (såld) Msi gx660r 5870m (såld), Alienware M18x R2 7970m cf (såld)
Konsoll: Ps3 ca 100 spel på hårddisken. Ca 60 spel på skiva. 15 platinum och 1300+ trophies
Ljud:: Reciever: Yamaha RX-V771, Front: Blue Diamond: Rear: Black Ruby Cent: Black Ruby C

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av Jonathanknet:

fpsen var inget o hurra över direkt.. borde vara bättre o köra dubbla 590/6990?
Pinsamt att man ens skulle köpa det.
Köper ett grafikkort för 14 tusen och det ligger på 26 fps? lol

jo men med en res på 3240x1920 så är det ganska imponerande

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Obehagligt nära Dig!
Registrerad
Jul 2007

Får köpa ett och vaska det.

Stekarstyle!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Feb 2010
Skrivet av Chrozinel:

jo men med en res på 3240x1920 så är det ganska imponerande

Tycker fortfarande inte det låter så imponerande..
Skulle vara intressant om någon kunde få fram något test med 6970 cf eyefinity eller 570 sli eller 580 sli och jämföra

Dator: Clevo p370em 680m sli Dell xps m1730 8800gtx (såld) Alienware m17x r2 5870m (såld) Msi gx660r 5870m (såld), Alienware M18x R2 7970m cf (såld)
Konsoll: Ps3 ca 100 spel på hårddisken. Ca 60 spel på skiva. 15 platinum och 1300+ trophies
Ljud:: Reciever: Yamaha RX-V771, Front: Blue Diamond: Rear: Black Ruby Cent: Black Ruby C

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Övik
Registrerad
Apr 2003
Skrivet av Pannkakspajjas:

Personligen tycker jag att det är tråkigt att asus inte riktigt gått all out och endast givit kortet 1.5gb vram per kärna. Kanske var en platsfråga, men men.

Tänkte precis på samma sak.

dessa kort är ju för massiva upplösningar och där äter ju spelen Vram, 3gb hade nog varit overkill men sammtidigt hade det alltid varit tillräkligt tillskillnad från 1,5gb.

Undar vad detta monster drar i ström, är det motsvarande 2x 580gtx dvs. ~550w ?

Chassi: Antec 300 ][ CPU: AMD FX 8320 4,2Ghz ][ Kylning: Zalman CNPS14X ][ Ram:8,00 Gb DDR3 1600 ][
Moderkort: ASUS M5A99 ][ Skärm: ASUS MX279H ][ Grafik: ______ ][ Psu: Corsair CX600M ][
SSD:OCZ Vertex plus 120gb