Hej jag är 15 år och tänkte mig att jag skulle börja lära mig lite programmering och då är det ju ett par frågor först men jag börjar med vilken kunskap jag redan har inom programmering.
Det ändå jag kan är skriva lite i HTML då är det saker som att lägga ditt text, bilder, knappar, linka hemsidor via bilder, text eller knappar och lite till.
Frågor.
-Vart ska jag börja?? (testar lite HTML och JavaScript nu)
-Vad ska jag använda för programvara när jag programmerar?? (använder TextWrangler och funderar på XCode 4)
-Finns det något bra och gratis eller billigt program till mac för nybörjare?
-Finns det någon bra plats fysiskt eller virtuellt att lära sig lite (Ska börja 9an så inga gymnasium förslag)
Bara för att slippa vissa kommentarer ska jag göra det klart för mig att jag är INTE intresserad av att lära mig att göra spel (om inte det är ett bra sätt för att lära sig programmering) utan jag vill lära mig att göra program och arbeta mig uppåt med att göra mer och mer avancerade program med olika programmerings språk.
Är väl medveten om att man inte blir expert på en dag väl medveten om att man måste träna i år för att bli nå bra alls.