Hjälp med något.... Hårddisk/Programvara

Permalänk
Medlem

Hjälp med något.... Hårddisk/Programvara

Hallå där.

Igår installerade jag windows 7 på min Corsair SSD Force Series™ 3, 120GB hårddisk.
Jag hade inga andra diskar i kopplade under tiden.
När installationen var klar så kopplade jag in 2 st Seagate Barracuda 7200.10 320GB SATA2 i Raid0
Windows hittade dessa direkt och allt var frid och fröjd.

Då gick jag till installation av drivrutiner från min ASUS skiva, och på skivan så finns ngt som heter: Intel Rapid lagringsteknologi.
Installerade det med.... Allt fungerade bra då.

Under kvällen märkte jag att datorn frös säkert ngn minut, och detta hände flera gånger, och det har aldrig hänt tidigare.
Och saker som att windows upptäcker min WD usb hårddisk när jag väl är inne i windows har heller de aldrig hänt förut.

Så jag tänkte att det måste ha med Intel Rapid lagringsteknologi att göra.
Så jag avinstallerade skiten.
Och efter det så ser jag inte mina 2 raid0 diskar mera, de finns och syns, men de måste formateras enligt windows..
Så raiden fungerar inte.
Jaha, jag som har/hade 400Gb med saker på de diskarna som jag vill ha kvar.
Installerade Intel Rapid lagringsteknologi igen och raiden syns hur bra som helst.

Så varför fungerar mina raid diskar före installationen av Intel Rapid lagringsteknologi men inte om jag avinstallerar Intel Rapid lagringsteknologi igen?

Jag vill få bort skiten men ändå ha kvar min raid, precis som det var när jag hade installerat windows 7 och kopplat in diskarna, då fungerade ju allt bra ända tills Intel Rapid lagringsteknologi kom in i bilden.

Någon som har nått bra förslag? (Förutom att kopiera över dessa 400GB till en annan disk och sedan köra utan Intel Rapid lagringsteknologi.)

Tackar