GAMING Laptops - Prestandaklassificering.

Permalänk
Medlem

GAMING Laptops - Prestandaklassificering.

Tjenare! Jag undrar vad ni har för prestandaklassificering för att sedan jämföra med min egna för att se om det är bra eller inte. Detta kan du bara se om du har windows vista eller windows 7.

Dator-högerklicka-egenskaper.

Där står det prestanda klassificering och sedan ett nummer i blått, klicka på det och sedan ser du närmare på allt annat.
Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tripen5:

Tjenare! Jag undrar vad ni har för prestandaklassificering för att sedan jämföra med min egna för att se om det är bra eller inte. Detta kan du bara se om du har windows vista eller windows 7.

Dator-högerklicka-egenskaper.

Där står det prestanda klassificering och sedan ett nummer i blått, klicka på det och sedan ser du närmare på allt annat.
Tack!

Windows prestandaklassificering är inte bra för att jämföra prestanda mellan datorer, sedan så går inte vistas klassificering lika högt som 7an. Så samma grafikkort kan få 5.9 i vista (max) och 7.9 i win7.

Använd tex. 3dmark11 istället för att jämföra prestandan i just gaming laptops.

Permalänk
Inaktiv

Processor: 7.4
Minnen: 7.6
Grafik: 7.3
Spelgrafik: 7.3
Hårddisk: 7.7

Reslutat 7.3

Permalänk
Medlem

CPU 7.4 GPU 7.2 SSD 7.7.

Har en Asus G74sx

Permalänk
Medlem

Jag köpte mig en laptop för 6000 några dagar senare och jag ligger på 6.5

Permalänk
Medlem

förresten, någon bra sida för att mäta om man t.ex kan se om man kan spela GTA IV på sin laptop?
testade systemrequirementslab.com men har Intel Core i5 i min och det är för nytt för den sidan tydligen.