Hårddisk problem. (Vet inte vad jag ska ha för titel)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
skövde
Registrerad
Jan 2009

Hårddisk problem. (Vet inte vad jag ska ha för titel)

Jag köpte en dator för några veckor sedan, byggde ihop den själv och installerade allt. Nedanför kommer problemet, eller vad man ska kalla det.

Under tiden jag installerade windows så slutade min DVD-ROM att arbeta, så efter en ganska lång tid tröttnade jag och tryckte ut skivan och tryckte sedan i den igen. Nu fortsatte installationen en stund innan samma sak hände och jag gjorde då precis det jag gjort tidigare. Nu gick hela installationen till slutet och jag hade igång min dator. Efter en stund uptime så stannade datorn mitt i ett spel, och jag var tvungen att klicka på reboot-knappen på chassit för att den skulle starta om. Datorn stänger av sig, drar igång igen och nu får jag texten "disk boot failure, please insert system disk and press enter".

Värt att notera: Jag har 1 stycken hårddisk och partitionerat den till två partitioner. Jag har dessutom testat hårddisken utan fel.

Jag ordnade vid detta tillfälle en annan DVD-ROM och installerade om datorn. Jag formaterade endast partition 1(C) och lät partition 2(D) vara. Nu gick installationen av Windows hela vägen. Efter en stund uptime så stannade datorn, utanför ett spel och en ruta kom upp "Windows har slutat svara". Det var alltså fortfarande samma problem, oavsett om installationen gick felfritt.

Efter detta så kopplade jag ur hårddisken och satte i min 2.5" från den bärbara datorn och sedan dess har den stationära gått som på en räls. Inga problem eller fel alls.

Kan det vara så att Jag måste installera om HELA disken, därför att problemet har lagt sig på partition 2(D)?
Jag misstänker måndagsexemplar, men vet inte om det överstående kan vara orsaken.

Tacksam för all hjälp som ges.
Putte