Permalänk
Medlem

Noctua NH-D14 eller Noctua-U12P SE2?

Tjena!

Skulle ha köpt en Corsair H80 vattenkylare till min PSU, men slutade med att det blev en Noctua-U12P SE2 (vilket jag antog var D14 varianten och tittade aldrig så noga när säljaren tog fram den!). H80 ska tydligen göra mycket ljud ifrån sig och jag vill såklart ha en tyst kylare, som kyler bra. Därför rekommenderade han U12P!

Har tittat runt lite och undrar om jag inte ska åka in imorgon och byta till D14? Den ska tydligen vara mycket bättre, eller?

Har ett Fractal R3 chassi och undrar om D14 får plats, utan att krocka med RAM-minnena? Fungerar det?

Så....vilka av dessa 2 ska man köra på? Eller rekommenderar ni H80, kanske?

Ha en bra dag!

Permalänk
Medlem

D14 kommer att tänka alla minnensplatser om du har ATX moderkort iaf.
Men har du inte minnen med höga kylflänsar så är det lugnt. Då går dom under.
DOCK! Så kan du även höja fläkten liten. Då får du under minnen med höga kylflänsar. Då kan det dock vara problem att få igen chassi sidan.

Jag kan dock rekommendera D14. Har bara haft min i knappt en dag nu, och den är verkligen knäpp tyst och kyler galet bra!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av THEBADGUY:

D14 kommer att tänka alla minnensplatser om du har ATX moderkort iaf.
Men har du inte minnen med höga kylflänsar så är det lugnt. Då går dom under.
DOCK! Så kan du även höja fläkten liten. Då får du under minnen med höga kylflänsar. Då kan det dock vara problem att få igen chassi sidan.

Jag kan dock rekommendera D14. Har bara haft min i knappt en dag nu, och den är verkligen knäpp tyst och kyler galet bra!

Okej, tackar för svar! Får väl åka tillbaka till butiken imorgon "suck".....lat som jag är!

Detta är mitt moderkort: https://www.inet.se/artikel/1900958/gigabyte-ga-m720-us3
RAM-minnen: https://www.inet.se/artikel/5304248/a-data-4gb-2x2048mb-1066m...

Lär det fungera?