Permalänk
Medlem

Elsladd till Router

Hej!

Jag tror att sladden som går från eluttaget till min router är trasig och funderar därför på att köpa en ny. Men jag har ingen aning om vart jag ska börja söka.

Vad kallas en sånn sladd, så att jag kan hitta den i affären?
Vad ska jag tänka på när köper en sånn sladd, specifikationer osv?

Visa signatur

Antec Three Hundred | ASRock Z97M Anniversary | Intel i7 4970K | XFX Radeon HD5770 | Cooler Master Silent Pro 500W | Kingston DDR3 4GB 1333Mhz | Western Digital Caviar Black 640GB | Samsung EVO 840 120GB

Permalänk
Medlem

Se till att ta dpecsen från din nuvarande, såsom spänning (V), ström (A), och viktigas av allt, vilken pin som är plus och minus. För att vara säker, ta med din nuvarande till tex kjell & co.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för svaret, absolut en bra ide att ta med sladden! Men vad heter en sånn sladd?

Visa signatur

Antec Three Hundred | ASRock Z97M Anniversary | Intel i7 4970K | XFX Radeon HD5770 | Cooler Master Silent Pro 500W | Kingston DDR3 4GB 1333Mhz | Western Digital Caviar Black 640GB | Samsung EVO 840 120GB

Permalänk
Skrivet av l0G0tYP3:

Tack så mycket för svaret, absolut en bra ide att ta med sladden! Men vad heter en sånn sladd?

Sladd, strömsladd, strömadapter, sladd med transformator, strömsladd med transformator. Du kan kalla den ännu fler saker men jag orkar inte skriva ner alla.
Ta med dig den till affären du ska till så kommer dom leda dig rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av l0G0tYP3:

Nätadapter, strömsladd, transformatorsladd, ja eller varför inte elsladd som du själv valde att kalla det! Gå till en butik och fråga, men se till att dom vet gott och väl vad dom håller på med, så gå för allt i världen inte till OnOff, Siba, Elgiganten, Mediamarkt, Expert eller något annan av jättarna då risken är överhängande att de lurar på dig någon skit som inte fungerar och eventuelt har sönder din hårdvara. Kjell & Company (som iofs inte är någon jätte) har i regel väldigt bra service - så kolla upp om de har någon butik i närheten, ta med nätadaptern/elsladden, och fråga om de har någon sådan, eller om du kan beställa på postorder!