Permalänk
Medlem

Project: NZXT Tempest Evo Snow White

Hejsan hejsan alla sweclockers medlemmar.
#Todo's
Lackera om chassit vitt
Fixa blå led belysning i chassit
Fixa 8 nya fläktar till chassit.
Fläktkontroll panel till 6 fläktar.
Sleeva nätagget med blå och vit färg.
Uppgradera prestandaden i datorn.

Tänkte nu göra något impulsivt i brist på annat, lite som ett hobby projekt.
Då chassit ser väldigt tråkigt och neutralt ut i svart så tänkte jag liva upp det med lite ny färg och fina brytningar bilder nedan.

Köpte chassit och hårdvara för ca 1 år sedan utan någon direkt budget att göra någon av sakerna som man velat så tänkte jag i alla fall lägga pengar på färg för att lyfta upp den annars väldigt tråkiga looken på mitt tidigare bygge.

Bild på chassi front samt sida

Som ni ser så har jag redan börjat slipa lite smått för att prova mig fram till vilken typ av sandpapper som skulle användas.

Började med att slipa med P240 papper som min sambo rekommenderat.
Till en början gäller det att va finkänslig då det lätt blir fult om man tar i för hårt.

Nedmontering av fönster sida

Fick dock inte med så mycket bilder på själva slipningen dock på grundfärgen vi la för att få bra fäste. Observera att den vänstra delen ej är vit utan solen låg i en konstig vinkel.

Fler delar på torkning, tråkigaste steget av allt väntan väntan!!!!

Efter grundfärg samt slipning så la vi äntligen lite fin ny färg på delarna och efter några timmars torkande i värmen så såg resultatet ut såhär.

Monteringsdax på ett väldigt tomt skal.

Plastrutan samt fläktgaller monterat och färdigt väldigt nöjd med den fina lacken

Överdel lackerad utan galler, ville hålla gallerna svarta för att bryta av med lite detaljer.

Samt en bild med färdigmonterade galler på toppen som är gjord av plast, även här fäste färgen väldigt väldigt bra.

Även på framsidan sparade jag detaljerna i svart för att få en fin brytning i mitt projekt.

Två färdiga delar i väntan på montering.

Toppen monteras här fast, ser väldigt konstigt ut.

Front och topp färdigt.

Katten ville också va med och skruva i lådan, tydligen var det hans nya plats, inte alls i vägen eller så..

Sidobild på ett färdigmonterat mirakel.

Väldigt nöjd med resultatet.

Kan tänka mig att det skulle blivit väldigt snyggt med mer blue led belysning i chassit vilket jag har som projekt, sleeve (vit, blå) samt blue led i chassit.

Samt så vill jag gärna avsluta med en klassisk före och efter bild på mitt projekt.

Permalänk
Medlem

Blev mkt snyggare efteråt! Bra gjort!

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Tackar tackar, är det någon som har några fler tips av vad man kan göra :)? och hur?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xiddic:

Tackar tackar, är det någon som har några fler tips av vad man kan göra :)? och hur?

Du kan ju alltid sätta in blå neon för att få det att lysa riktigt fint, alt löda en blå neonslinga då blått neon inte brukar vara i samma blåa nyans som blåa ledfläktar. Riktigt nice lackat och snygg färg!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mrheadbanger:

Du kan ju alltid sätta in blå neon för att få det att lysa riktigt fint, alt löda en blå neonslinga då blått neon inte brukar vara i samma blåa nyans som blåa ledfläktar. Riktigt nice lackat och snygg färg!!

Vart får man tag i blå neon? är det typ en sån här?
¨http://www.nzxt.com/new/products/case_accessories/sleeved_led_kit_-_blue

Permalänk
Medlem

Har du sleevat? Har du bilder på det? Om inte, rekommenderar jag Djungelapa. Tycker det blev snyggt. Men varför la du det inte som galleri?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xiddic:

Inet har fått in de

Permalänk
Avstängd

stoppar du in neon så går det från mkt fint till jag vill inte se nå mer som sagt sleeva och in med lite fina komponenter och gör en snygg kabeldragning lägger man ner mkt på detaljer är det svårt och misslyckas

dioder är en annan femma men då ska det vara seriöst gjort

edit
Permalänk
Medlem
Skrivet av xiddic:

Det här skulle kunna vara ett alternativ?

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=635590

Eller dom här?

http://www.inet.se/artikel/8903344/revoltec-cold-cathode-kit-...

Permalänk
Medlem

La till i galleriet då jag aldrig tidigare gjort sånt här