SSD hårddisk bekymmer OCZ

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2005

SSD hårddisk bekymmer OCZ

Finns det någon där ute med bra kunskaper om SSD diskar, isf skulle det mer än uppskattas om ni kunde betänka och lösa följande problem.
Jag sitter på en dator här som har en OCZ Vertex 2 SSD disk, inte ens 1år gammalt datorbygge ska tilläggas.
En dag vid surfning på nätet så fastnade datorn bara, och efter avstängning (som var enda alternativet då) så hittar datorn inte disken.
Helt blankt i biosen, har testat att köra i AHCI och IDE men inget hjälpte, jag har kopplat ur alla andra SATA diskar, och testat olika SATA kontakter på moderkortet (disken satt i SATA1 från början). Efter massa "trial and error" i BIOS gjorde man det vanliga att flasha biosen till nyaste uppdateringen. Nu kommer det konstiga i det hela...
Moderkortet är ett Asus (P7P55D) så jag körde igång Asus EZ Flash 2, och där "inne" så hittar man hårddisken (eller C:). Och när jag testade att dra ur SSD diskens SATA kontakt så hittade EZ Flash inte C: disken längre.
Så den finns ju där, tydligen, men ändå inte.
Jag flyttade över disken till en annan dator för jag tänkte uppdatera firmware, men den datorn hittar inte heller hårddisken i windows.
Så frågan lyder, vad göra?
Alla tips och trix uppskattas.

Tack