Permalänk
Medlem

Klarar mitt nätagg detta?

Har ett Chieftec Smart Series 550W PSU och undrar om det pallar detta:
http://www.inet.se/kundvagn/visa/678684/2011-07-30 + Corsair 4GB CL9 1600Mhz XMS3?
klarar den av allt eller måste jag köpa ett nytt nätaggregat?

Permalänk
Hedersmedlem

Ja, det fungerar.

Chieftec är dock inget bra märke på nätagg. Den där modellen har inte ens 80+-cert, vilket jag ser som minimum när det handlar om nätagg idag. jag skulle rekommendera att du köpte upp dig på ett nytt agg iallafall.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

okej men ifall det fungerar så får det vara kvar ett tag till och sedan ska jag köpa mig ett bättre för jag ska ändå ha dubbla 6970s i framtiden...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Fezz:

okej men ifall det fungerar så får det vara kvar ett tag till och sedan ska jag köpa mig ett bättre för jag ska ändå ha dubbla 6970s i framtiden...

Varför inte köpa bättre redan nu då? Så det bara är att slänga i nästa kort senare, liksom!

Rekommenderar iallafall 750W för 6970 CF.

XFX Core 750W - Icke modulär, billigt pris
XFX XXX 750W - Modulär, lite dyrare
Corsair AX 750W - Lyxvarianten, 100% modulär, guld-cert, kostar därefter.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Varför inte köpa bättre redan nu då? Så det bara är att slänga i nästa kort senare, liksom!

Rekommenderar iallafall 750W för 6970 CF.

XFX Core 750W - Icke modulär, billigt pris
XFX XXX 750W - Modulär, lite dyrare
Corsair AX 750W - Lyxvarianten, 100% modulär, guld-cert, kostar därefter.

Ja okej det har du ju rätt i får väl ta att slänga in ett nätagg i kundvagnen då