SSD köp, Intel SSD 320 80GB?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Dec 2009

SSD köp, Intel SSD 320 80GB?

Hejsan, har suttit de senaste dagarna nu och funderat läst många trådar.
Jag har kollat bland annat på testerna här på sweclockers och favoriten just nu är definitivt Intel SSD 320 80GB från inet. Detta mycket på grund av statistiken som synes tydligt på http://www.sweclockers.com/nyhet/13859-fransk-datorsajt-publi....

Den andra anledningen är då jag sett att massor av folk som köper SSD har fått problem efter inte mycket användning, t.ex. att datorn inte hittar den i Bios.

Min fråga är nu, gör jag rätt som köper Intels eller fegar jag av dåliga anledningar?

En annan sak att inkludera är att med SSDn behöver jag en Sata-kabel samt adapter till mitt nätagg (som jag vet att Intel skickar med i deras retail version).

Bra kommentarer gör mig glad!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2011

angående att datorn inte hittar SSD i bios plötsligt så är det en bugg i firmware och det kommer en fix snart, Intel har identifierat problemet och det lär stå på swec's nyhetssida när det kommer.

dessutom uppstår problemet specifikt bara när strömmen bryts plötsligt så chansen är inte så himla stor att du råkar ut för den vid normalt användande.
när jag köpte min för några månader sen så var den det bästa och snabbaste alternativet för sata2, vet ej om det ändrats men intel har ju överlag bra rykte om sig angående sina SSD's.