Köpa låda samt nätaggregat

Permalänk
Medlem

Köpa låda samt nätaggregat

Hej!

Jag tänkte köpa ny datorlåda samt nätaggregat och tänkte kolla med alla medlemmar vilka tips de har.
Vi kan börja med datorlådan. Den ska vara av storleksklass miditower. Helst med usb 3.0 anslutning i fronten men det är inget krav. Den ska också helst vara ljuddämpad och med bra luftflöde. Pris ca 600-800kr. Vad har ni för tips?

Nästa är nätaggregat. Det ska driva en Core i5-750 överklockad till 4ghz, ett radeon 6870, också det kan komma att överklockassamt några diskar. Nätagget ska också vara tyst och kosta mellan ca 600-900kr eller så. Så vad säger ni?

Tack på förhand!

Permalänk
Skrivet av Manin:

Hej!

Jag tänkte köpa ny datorlåda samt nätaggregat och tänkte kolla med alla medlemmar vilka tips de har.
Vi kan börja med datorlådan. Den ska vara av storleksklass miditower. Helst med usb 3.0 anslutning i fronten men det är inget krav. Den ska också helst vara ljuddämpad och med bra luftflöde. Pris ca 600-800kr. Vad har ni för tips?

Ngn utav dessa 3 kanske dock har inte R3 usb 3 i fronten och Sweclockers va ganska kritiska till Silencio samt att H2 kostar för mcket :S

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka
:P