Hemma bygge (wheelstand till Logitech G25)

Permalänk
Medlem

Hemma bygge (wheelstand till Logitech G25)

Hej på er!

Hade tänkt bygga ihop en egen liten ställning till min Logitech G25.

Har gjort lite skisser i Google Sketchup och skulle behöva lite åsikter och synpunkter angående dessa. Jag hade tänkt att svärfar skulle få svetsa ihop denna ställning. Har ni tips på andra sorters material så är ni välkomna att skriva vad och varför det skulle varit bättre. Skall passa på att säga att jag har skit dålig koll på vad detta skulle kunna kosta att bygga. Kanske någon som har bra koll på sånt också?

Visa signatur

[Intel Core i5 2500k] [Asus P8Z68-V Pro] [2x ATI 6950 1gb] [Fractal Design XL] [Corsair HX 750W] [Corsair 16Gb 1600MHz] [OCZ SSD Vertex3 120GB]

Permalänk
Medlem

Riktigt rolig idé faktiskt. Min far byggde en liknande. Dock är ett tips att hitta en gammal bilstol (racingstol) och svetsa den på samma metall som håller ihop resten av bygget, och sen sänka ratten lite ! Bara ett tips om man vill ha en riktig känsla framför KANONEN

Visa signatur

Corsair Air 540 | Asus strix x470-f gaming | AMD Ryzen 7 3700x| 2x8gb 3200mhz RAM | Asus GTX 2070 |2xSSD 512GB(boot) | 2x1tb WD 7200rpm | Cooler Master V1000 1000W | Skärm: ACER XB280HK, Benq 27" 144hz | Win 11 pro N 64-bit

Permalänk

Tänk på att pinnen i mitten till ratten kan vara lite ivägen ibland (har testat liknande byggen)
Hade hellre byggt det som en ram runt benen istället så man kan ha benen hur man vill

Krullieboy's råd också att föredra, funkar lika bra med ett vanligt säte med om man vill

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nollan:

Riktigt rolig idé faktiskt. Min far byggde en liknande. Dock är ett tips att hitta en gammal bilstol (racingstol) och svetsa den på samma metall som håller ihop resten av bygget, och sen sänka ratten lite ! Bara ett tips om man vill ha en riktig känsla framför KANONEN

Roligt att höra! Jag har tänkt på det där med en racing stol, men känner inte riktigt att jag vill lägga dom pengarna än! Dessutom bor jag och min flickvän endast på 39kvm så det blir nog lite tajt med en stor ställning med ratt och stol då. Men tanken är god! Tack för ditt svar!

Skrivet av xps_martin:

Tänk på att pinnen i mitten till ratten kan vara lite ivägen ibland (har testat liknande byggen)
Hade hellre byggt det som en ram runt benen istället så man kan ha benen hur man vill

Krullieboy's råd också att föredra, funkar lika bra med ett vanligt säte med om man vill

Mina polare sa samma sak, Dock så är stolpen i mitten endast 2x/2x cm så jag hoppas inte det skall bli något problem. Sen tror jag också om man har knäskålarna precis vid stolpen så är det nog inga problem att använda alla pedaler. Men jag ska byta ut stolpen med en ram i sketchup så får vi se hur det ser ut. Tack för ditt svar!

Visa signatur

[Intel Core i5 2500k] [Asus P8Z68-V Pro] [2x ATI 6950 1gb] [Fractal Design XL] [Corsair HX 750W] [Corsair 16Gb 1600MHz] [OCZ SSD Vertex3 120GB]