usb minne 32 kingston travel read only mupp fel

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
falun
Registrerad
Apr 2002

usb minne 32 kingston travel read only mupp fel

jag har ett nästan nytt 32gb kingston usb minne och det har muppat ur till read only och filformatet är just nu raw
det vart efter jag har kört yumi när jag skulle göra en multiboot usb och jag grejade med lite annat och datorn muppade ur så antar att den inte skrev färdigt informationen
jag hittar minnet som enhet men det kan inte läsas antar det är för att det är i formatet raw så har testat att formatera det och hoppade på att få bort read only problemet igenom formatering vilket vägra funka för det är read only antar jag
men det går inte med att formatera till nått format alls fat32 ntfs ext 2-4 vill sig inte

i win 7 där jag har kört i adminläge och uac av
diskhanteraren i win 7 = fail
från kommando prompt = fail som admin
attrib kommadona verkade inte göra nått på en drive = fail
harddisk low level format tool den skriver en massa format error och funkade inte =fail
verkar som minnet inte vill låg nivå formateras har nog ev inte stöd för det är osäker

körde även den här reg fixen i windows som sägs kunna funka
bakade ihop den till en fil i fall den skulle funka så man slipper krångla
men även det var = fail
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\StorageDevicePolicies]
"WriteProtect"=dword:00000000
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet001\Control\StorageDevicePolicies]
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet002\Control\StorageDevicePolicies]
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet003\Control\StorageDevicePolicies]

hoppade över till linux mint och har kört allt med sudo
körde gparted = fail
diskhanterings verktyget eller vad det heter = fail
fdisk = fail
är färsking i linux så det var enda jag kom på att testa

Uploaded with ImageShack.us

så har nån någon ide hur man kan lösa detta för nu börjar jag få slut på saker att testa :S
går det att ta bort read only på en usb enhet utan att formtera dom ??
för jag kommer inte åt inställingarna i windows som man gör för vanliga diskar på security fliken den finns inte på usb minnet

känns ju som det borde kunna fixas på nått vis

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
falun
Registrerad
Apr 2002

tror mig ha lokaliserat felet faktiskt är ganska säker på att jag har fått tag i ett fake minne som är kingston
antagligen 4-8gb stort gick inte att söka exakt på koderna som stod på kretsarna för att veta exakt men nästan alla med ungefär samma nummer har den mängden minne sen har enheten inget hårdvaru id vilket jag antar alla usb enheter brukar har orginal
så det känns som det är ett fake minne så nu ska jag hälsa på han som sålde mig det

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w