Permalänk
Inaktiv

Alienware M18X

Var inne på elgigantens hemsida och kollade efter laptops och såg denna http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-dator/AWM18X6732/alienware-18-4-barbar-dator-m18x-6732 och vill höra med är om det är värt att köpa den? kommer den klara dom flesta spelen på max? eller finns det någon liknande bärbar som är bättre till samma pris?

Permalänk
Medlem

msi gt780r har samma cpu och grafikkort fast 2g mer ram för 13990:- http://www.webhallen.com/hardvara/136662-msi_gt780r-233ne-cor...
och enligt mig så ser msin mycket bättre ut ! kanske är något att slå ögonen på ifall du vill spara ett gäng tusenlappar !!
sen har ju msin bla annat tangnetbord som går och ställa in i vilken färg man villl och lite andra roliga saker

Permalänk
Medlem
Skrivet av _R.K_:

msi gt780r har samma cpu och grafikkort fast 2g mer ram för 13990:- http://www.webhallen.com/hardvara/136662-msi_gt780r-233ne-cor...
och enligt mig så ser msin mycket bättre ut ! kanske är något att slå ögonen på ifall du vill spara ett gäng tusenlappar !!
sen har ju msin bla annat tangnetbord som går och ställa in i vilken färg man villl och lite andra roliga saker

Och dessutom 1.79 kg lättare och blu-ray. så kan man läga pengar på en ssd också.

Permalänk
Medlem

Fattar inte att Alienware fortfarande går med vinst. Folk som vill lägga 50-80% mer på dom än alla andra märken måste ju vara lite korkade. Eller är det bara en statuspryl? Du lär ju knappast knalla runt på stan å flasha med din 1337 Alienware dator... Som R.K sa, köp MSI'n istället. Du får bättre dator för nästan halva priset.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon151788:

kommer den klara dom flesta spelen på max?

De flesta idag men troligtvis inte om ett år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av netbuddy:

Fattar inte att Alienware fortfarande går med vinst. Folk som vill lägga 50-80% mer på dom än alla andra märken måste ju vara lite korkade. Eller är det bara en statuspryl? Du lär ju knappast knalla runt på stan å flasha med din 1337 Alienware dator... Som R.K sa, köp MSI'n istället. Du får bättre dator för nästan halva priset.

m11x är faktiskt cool och man kan få den första för 6000 och då klår den alla netbooks. Fast den är tung.

Permalänk
Skrivet av matnojje:

Och dessutom 1.79 kg lättare och blu-ray. så kan man läga pengar på en ssd också.

Kan bara hålla med. Fattar inte folk som lägger 9-10k mer bara för att få en dator som ser ut millennium falcon i star wars.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cokeman66:

Kan bara hålla med. Fattar inte folk som lägger 9-10k mer bara för att få en dator som ser ut millennium falcon i star wars.

nä absolut inte:) Dessutom tittar jag mest på skärmen och inte så mycket på resten.

Permalänk
Medlem

skillnaden var väl oxå att Alienware'n hade DUAL GPU .. alltså två st gtx560m ..till skillnad från MSI'n som bara hade ett .. kanske därför priset ligger så pass högre

EDIT: Men Alienware'n är fortfarande jävligt dyr, trots större skärm och dubbla grafikkort, bättre o lägga de 23kkr på en fet stationär ist

Permalänk
Skrivet av Viper_82:

skillnaden var väl oxå att Alienware'n hade DUAL GPU .. alltså två st gtx560m ..till skillnad från MSI'n som bara hade ett .. kanske därför priset ligger så pass högre

Ja men inte är det väl värt 9k för ett extra GTX 560m.

Permalänk
Inaktiv

Fast tbh vill jag ha 2 GTX 560m det blir bättre till spel.. om tyvärr har inte MSI'n dual gtx 560.. men finns det någon annan laptop som är lite billigare med dual gpu? eller samma pris fast bättre grafikkort.. och visst kan man överklocka processorn i en laptop?

Går ju också att byta färg på tangentbordet i alienware btw

Permalänk
Skrivet av anon151788:

Fast tbh vill jag ha 2 GTX 560m det blir bättre till spel.. om tyvärr har inte MSI'n dual gtx 560.. men finns det någon annan laptop som är lite billigare med dual gpu? eller samma pris fast bättre grafikkort.. och visst kan man överklocka processorn i en laptop?

Går ju också att byta färg på tangentbordet i alienware btw

Finns denna från PC-Konsulten med GTX 580m som är hyfsat likvärdigt GTX 560m sli och har även 120GB SSD + 500GB HDD och Blu-Ray kombo för 20.099:-
http://pc-konsulten.se/contents/sv/p7.html

http://www.notebookcheck.net/Mobile-Graphics-Cards-Benchmark-...

Permalänk

Eller denna för drygt en tusing över Alienware M18x med 2x Radeon 6970m som är grymt mycket bättre en 560m sli.
http://pc-konsulten.se/contents/sv/p18.html

Permalänk
Medlem

Eller så köper du en laptop från Deviltech som är uttrustad med ett Gtx 580M för ~16-17k.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon151788:

Var inne på elgigantens hemsida och kollade efter laptops och såg denna http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-dator/AWM18X6732/alienware-18-4-barbar-dator-m18x-6732 och vill höra med är om det är värt att köpa den? kommer den klara dom flesta spelen på max? eller finns det någon liknande bärbar som är bättre till samma pris?

Men för guds skull, kolla speccsen jämnför med andra, det är ingen skillnad på skiten som sitter i, bara plasten runt, inge bättre kvallite eller dylikt, om du vill dega 10 papp extra för plasten runt så gör det

Så nej, det är inte värt o köpa nånting alls som är gjort av alienware

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk
Skrivet av adfi:

Eller så köper du en laptop från Deviltech som är uttrustad med ett Gtx 580M för ~16-17k.

Fick ihop liknade spec med Deviltech Fragbook DTX som jag knåpa ihop med X-768 från PC-Konsulten några rader upp och jag hamna på nästan samma summa. 2212 euro = 19.955 svenska kronor.

Nu går det givetvis att plocka bort SSD och Blu-ray på båda men jag tycker det är ett måste i denna prisklassen.

Permalänk
Inaktiv

Okej sugen på laptopen du byggde cokeman66, men rekommenderar du pckonsulten eller deviltech? såg att pckonsulten var bannad från sweclockers förut har jag för mig.. hur mkt till måste man lägga för sli 580? och vart kan man då hitta en laptop med sli 580? kommer ha ca 25k det är min budget kanske några tusen mer

Permalänk
Medlem

Seriöst, 580 SLI i en laptop??? Är du helt bäng eller? Varför köpa en laptop med den hårdavan? Du kan ju knappt ens flytta på en sån dator. Köp en stationär med samma hårdvara för 15k istället... jisses...

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av netbuddy:

Seriöst, 580 SLI i en laptop??? Är du helt bäng eller? Varför köpa en laptop med den hårdavan? Du kan ju knappt ens flytta på en sån dator. Köp en stationär med samma hårdvara för 15k istället... jisses...

Du behöver inte vara så otrevlig.. reser mycket så får plats med den i bilen, och så svag är jag inte.. en laptop kan man iaf ha med sig o skillnad mot stationär där man behöver skärm, mus och tangentbord..

Permalänk
Skrivet av anon151788:

Okej sugen på laptopen du byggde cokeman66, men rekommenderar du pckonsulten eller deviltech? såg att pckonsulten var bannad från sweclockers förut har jag för mig.. hur mkt till måste man lägga för sli 580? och vart kan man då hitta en laptop med sli 580? kommer ha ca 25k det är min budget kanske några tusen mer

Deviltech har inga sli eller crossfire att välja på. Alienware M18x är den enda som har GTX 580m sli men då går den på 35.000:- med bara grafikkorten extra. http://configure.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?oc=n00w1...

Men jag rekommenderar X-2560 från PC-Konsulten med 2 x 6970m som du lär klara dig väldigt länge på.

Permalänk

Ett exempel på vad en M18x kostar i USA med följande specifikation, dock utan SSD, men med Dual 6990M.

Software & Services

PROCESSOR Intel® Core™ i7 2630QM 2.0GHz (2.8GHz w/Turbo Boost, 6MB Cache) edit

OPERATING SYSTEM Genuine Windows® 7 Home Premium, 64bit edit

MEMORY 8GB Dual Channel DDR3 at 1600MHz (4DIMMS) edit

VIDEO CARD Dual 2GB GDDR5 AMD Radeon HD 6990M AMD CrossFireX edit

HARD DRIVE 1.5TB RAID 0 (2x 750GB) 7200RPM SATA 3Gb/s edit

WIRELESS + BLUETOOTH Killer™ Wireless-N 1103 a/g/n 3x3 MIMO for Gaming & Video and Bluetooth 3.0 edit

WIRELESSHD Internal 60GHz WirelessHD Transmitter and VIZIO XWH200 Universal Wireless HD Video and Audio Kit edit

INTERNAL OPTICAL DRIVE Slot-Loading Dual Layer Blu-ray Reader (BR-ROM, DVD+-RW, CD-RW) edit

My Software & Accessories

SYSTEM COLOR Space Black Anodized Aluminum edit

ALIENFX COLOR Terra Green edit

OS CUSTOMIZATION Alienhead 3D edit

PRE-INSTALLED GAMES Steam and Portal™ Factory Installed edit

My Accessories

WARRANTY AND SERVICE 1 Year Basic Plan edit

ALSO INCLUDED WITH YOUR SYSTEM

LCD PANEL 18.4-inch WideFHD 1920 x 1080 WLED

SOUND OPTIONS Internal High-Definition 5.1 Surround Sound Audio

NAMEPLATE Standard Nameplate

POWER ADAPTERS Alienware M18x 330W A/C Adapter

Adobe Reader Acrobat SW Adobe Acrobat X Reader

Pris: 3.508 US$= ca: 22.311 kr

Men då tillkommer frakt och importmoms på 25%. Men någon som ska dit kanske kan köpa en.

/AP

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk

Jag tycker att det är ett bra pris för den datorn.

Jag köpte min M17x R2 med i7 740QM, RBGLED 1200p och dubbla 5870M is crossfire för långt över det priset (vad jag har betalt är hemligt).

Jag köpte min M17x R2 eftersom mitt yrke gör att jag har behov av en bärbar dator med bra grafikprestanda och en skärm som återger bra färger.

RGBLED skärmen som fanns på Alienware är hittills omatchat (även av apples IPS paneler).

När du köper en Alienware får du fördelen av ett chassi i toppklass och en fantastisk skärm. Jag håller med att vi betalar ett orättvist högt pris för Alienware i jämförelse med vad amerikanerna ger för samma datorer, men vad du får är av absolut toppklass.

Jag har aldrig haft problem med min Alienware. Du får vad du betalar för.

Felskrivning.
Permalänk
Medlem

undrar när 6990 kommer. just nu är det fortfarande 6970 på hemsidan.

Permalänk
Skrivet av zombini:

undrar när 6990 kommer. just nu är det fortfarande 6970 på hemsidan.

6990m Crossfire finns bara i USA en så länge och kommer dom till Sverige så lär dom bli betydligt billigare en GTX580m samt att man får bättre prestanda.

Permalänk
Medlem

Konstigt att det har inte kommit. Man kan bestlälla via telefon i UK för flera veckor sedan

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Prestanda skillnaden mellan 6970m och 6990m är minimal vid överklockning. Flaskhalsen är den maximala strömtillförseln som moderkortet kan leverera.

Det finns mer "cores" och "shaders" på 6990m, men du kommer inte att komma upp i samma överklocknings frekvenser som på 6970m på grund av moderkort/PSU.

Permalänk
Inaktiv

Hur mycket bättre är dual 6970m mot dual gtx 560m? och om man köper i usa har alienware egna butiker där? så man kan välja mellan olika laptops med olika komponenter? för jag ska till ny mer farsan i vinter.

Permalänk

Dual 6970m är 25-30% bättre än dual 560m.

Jag köpte min Alienware via Dell i Sverige, så jag kan inte svara på USA frågan.

Permalänk
Medlem

nu finns 6990m

Permalänk
Medlem

Köp Msi datorn för 14k som första personen länka, sen köpter du en ny dator om 2 år..
Spelar ingen roll hur mycke du pröjsar för en laptop.. du kan lägga ut 50k och få det bästa som finns idag.. den är ändå dåligt om 2 år.. dessutom finns det inget batteri i en laptop som klarar att driva en monsterdator en längre tid.

Vill du ha en bra speldator som är lätt att flytta skulle jag satsa på nå litet chassi med mini-atx moderkort och ett kraftfullt grafikkort med bra vattenkyling så har man en riktig dator som går att flytta runt.