Permalänk

Nåt annat än DVD läsare?

Tjenare!

Jag köpte en bättre begagnad Asus x70IO-TY022C.
Har polerat upp den lite och bytt tangentbordet då det fattades ca 14 knappar:P

Jag hade isär datorn och dammsög den lite då jag tyckte att det behövdes. Jag märkte att DVD/CD läsaren var väldigt lätt att ta ur.
Det vara bara två skruv och sedan "slidade" den ur sitt spår mycket lätt.

Min fråga är om det finns något annat som passar in i detta "slide" fack? Skulle man kunna byta ut den mot något annat?

Har surfat runt lite utan framgång.

Nån som har någon idé?

Visa signatur

En gammal Asus laptop:P

Permalänk
Medlem

Om det är SATA där så kan du med en adapter stoppa in en SSD, vissa bärbara datorer brukar dock inte gilla att man byter ut DVD-läsaren(eller vill inte boota från den nya disken). Enklast är att ta en laptopdisk och koppla in där och se om du kan se den i Windows, gör du det kan du troligen boota från den.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Eftersom det är en rätt ny dator så bör den ha SATA men vill du vara säker så kolla kontakten på din DVD/CD spelare. Är det SATA kontakt så ska den se ut såhär: Länk

Vill du byta till en till hårddisk så kan du köpa sådan adapter på tex Ebay.com (länk). Nu hittade jag ingen som passade din modell men jag anar att de som finns att välja på passar många modeller.

Mvh